جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
نشریات 02 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیلت صادراتی ایران در انتظار بهبود تقاضا

زمستان بازار بیلت صادراتی ایران را سرد کرده و تولیدات فولادی منتظر تقاضا از سوی مشتریان برای صادرات است.

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت(Metal Expert)، صادرکنندگان بیلت ایرانی در بازار بین‌المللی این هفته فعالیت کمی داشتند و با وجود تقاضا از سوی خریداران خاورمیانه و غرب آسیا مذاکرات راه به جایی نبردند. بازار داخلی نیز از تب و تاب چند هفته قبل افتاده است و بازار صادراتی را حمایت نمی کند.
بازه پیشنهادات برای بیلت ایرانی این هفته بسته به تامین‌کننده و شرایط اینکو تِرمز (Incoterms) متفاوت بودند. بسیاری در قیمت ۵۰۰-۵۰۵ دلار در هر تن فوب و حتی قیمت های بالاتر تا ۵۱۵ دلار در هر تن فوب در برخی موارد، بیلت را عرضه کرده اند.
تاجران نیز در بازه ۴۹۰-۴۹۵ دلار در هر تن فوب برای تحویل مارس بیلت خود را به فروش می رسانند. یک سری محموله با شرایط خاص تحویل فوری و آماده در بندر با قیمت تا ۵۲۰ دلار در هر تن فوب هم در دسترس بود و توجه برخی از مشتریان منطقه غرب آسیا را به خود جلب کرد. یک منبع در امارات متحده عربی درهمین مورد اظهار داشت: اگر امروز بیلت ایرانی را سفارش بدهم، میتوانم فردا تحویل بگیرم چراکه در بندر، آماده ی بارگیری و ارسال با قیمت مناسب است. اردن برای خرید بیلت ایرانی با قیمت ۵۱۰-۵۲۰ دلار در تن سی اف آر (حدود ۴۷۵-۴۸۰ دلار در تن فوب) با وجود مشکلات حمل و نقل از طریق دریای سرخ پیش قدم شده بود. مذاکرات با یک خریدار در غرب آفریقا هم صورت گرفت، اما جزئیات آن هنگام انتشار این متن فاش نشده است.
با توجه به تعطیلات، بازارهای آسیایی بسیار ساکت هستند و یک تولیدکننده با اشاره به همین موضوع بیان کرد: ما انتظار تقاضای بهتری در هفته آینده را داریم. البته با گرم شدن هوا، رفع مشکل کمبود گاز و افزایش تولید، قيمت‌ها ممكن است كاهش يابد.
این هفته فولاد مبارکه بیلت خود را ۴۹۵-۵۰۰ دلار در هر تن فوب و تحویل مارس و فولاد خوزستان ۵۰۵ دلار در هر تن فوب به مقصد جنوب شرق آسيا فروختند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors