در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

کاهش عرضه و افزایش قیمت آهن اسفنجی؛ فن دورزدن بورس کالا

مدیرعامل مجتمع فولاد جنوب گفت: برخی اوقات علاوه بر کاهش میزان عرضه در آهن اسفنجی، قیمت محصول نیز افزایش می‌یابد؛ بر همین اساس، در ادامه به طور عجیبی حدود 70 تا 80 درصد آهن اسفنجی بدون تقاضا می‌ماند که تمام آن وارد روند صادراتی می‌شوند.

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان در خصوص صادرات محصولات فولادی به ویژه آهن اسفنجی با امضای طلایی وزیر بیان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، می‌توان گفت قطعا امضای طلایی برای صادرات فولاد وجود دارد. در حال حاضر، با وجود اینکه فولادی‌ها کمبود آهن اسفنجی دارند؛ اما عرضه آن به میزان کافی و با قیمت مناسب در بورس کالا صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: براساس قانونی که وجود دارد، ابتدا باید تمام محصولات فولادی در بورس عرضه شده و پس از آن میزان فروش نرفته، می‌تواند وارد رینگ صادراتی شود. در حال حاضر، مشاهده می‌شود برخی فولادی‌ها، یک هفته قیمت محصولات به ویژه آهن اسفنجی را بسیار افزایش می‌دهند که کسی آن را نمی‌خرد و بعد همان محصولات مجوز صادرات می‌گیرند.

به گفته مدیرعامل مجتمع فولاد جنوب، برخی فولادسازان از قانونی که خود در صنعت فولاد وضع کرده‌اند، استفاده کرده تا بتوانند محصولات مورد نظر خود را صادر کنند.

میرزایی با بیان اینکه در بورس کالا نظارتی وجود ندارد، در پایان خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند برخی اوقات علاوه بر کاهش میزان عرضه در آهن اسفنجی، قیمت محصول نیز افزایش می‌یابد؛ بر همین اساس، در ادامه به طور عجیبی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آهن اسفنجی بدون تقاضا می‌ماند که تمام آن وارد روند صادراتی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *