جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 اسفند 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

سود ۵ تا ۶ هزار تومانی پروفیل فروشان در بازار داغ ورق/ رانت شدید ورق سیاه با جولان افزایش قیمت‌ها

رئیس اتحادیه آهن فروشان استان یزد گفت: شرکت فولاد مبارکه برای ورق سیاه بازار سیاهی پیدا کرده که در حال حاضر، رانت شدیدی دارد و وضعیت به گونه‌ای شده که پروفیل فروشان در هر کیلوگرم سود 5 تا 6 هزار تومانی کسب می‌کنند.

سود ۵ تا ۶ هزار تومانی پروفیل فروشان در بازار داغ ورق/ رانت شدید ورق سیاه با جولان افزایش قیمت‌ها اخبار

محمدصادق مدرسی در گفتگو با فولادبان با اشاره به روند افزایشی قیمت برخی محصولات فولادی به ویژه ورق سیاه در بورس و بازار آزاد بیان کرد: ورق سیاه از محصولات کاربردی صنعت فولاد است که از نوسانات مختلف بازار تاثیر می‌پذیرد. طی هفته گذشته نیز قیمت ورق سیاه در سایزهای گوناگون با نوسان مواجه بود. بر همین اساس، عوامل مختلفی بر قیمت ورق سیاه تأثیرگذار هستند که از جمله این عوامل می‌توان به نرخ دلار، قیمت شمش فولاد، نرخ بهره و میزان تقاضا اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در چند ماه اخیر نوسانات نرخ دلار و افزایش حدود ۵ تا ۶ هزار تومانی قیمت شمش فولادی، منجر به رشد قیمت ورق سیاه در بازار شد. در واقع وضعیت به گونه‌ای شده که امروزه میزان عرضه ورق فولادی در بورس کالا، با وجود تقاضای زیاد بسیار کاهش یافته و به همین دلیل به تدریج بر رقابت و قیمت معامله شده آن اضافه می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه آهن فروشان استان یزد، با توجه به شرایط موجود در کشور به نظر می‌رسد بین فروشندگان پروفیل و فولاد مبارکه اختلافاتی به دلیل قطع سهمیه‌ها به وجود آمده است.

مدرسی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع می‌توان گفت شرکت فولاد مبارکه برای ورق سیاه بازار سیاهی پیدا کرده که در حال حاضر، رانت شدیدی دارد و وضعیت به گونه‌ای شده که پروفیل فروشان در هر کیلوگرم سود ۵ تا ۶ هزار تومانی کسب می‌کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors