جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

منفعت سودجویان از تصمیمات خلق الساعه وزارت صمت/ تهدید حوزه صادرات فولاد به واسطه بخشنامه‌های متعدد

فعال صنعت فولاد گفت: امروزه تصمیمات خلق الساعه و بخشنامه‌های لحظه‌ای وزارتخانه یکی از بزرگ‌ترین آفت‌هایی محسوب می‌شود که صادرات را با تهدید جدی مواجه کرده است.

منفعت سودجویان از تصمیمات خلق الساعه وزارت صمت/ تهدید حوزه صادرات فولاد به واسطه بخشنامه‌های متعدد اخبار

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان در رابطه با تغییر متعدد سیاست‌های وزارت صمت بیان کرد: امروزه تصمیمات خلق الساعه و بخشنامه‌های لحظه‌ای وزارتخانه یکی از بزرگ‌ترین آفت‌هایی محسوب می‌شود که صادرات را با تهدید جدی مواجه کرده است. به نظر می‌رسد این پدیده، در چند سال اخیر در وزارتخانه‌های کشور به خصوص وزارت صمت حکمفرماست و بارها توسط صادرکنندگان و تولیدکنندگان گوشزد شده؛ اما توجهی به آنها نشده است.

وی در ادامه اضافه کرد: چنین تصمیمات خلق الساعه و متعددی، برنامه ریزی دراز مدت را از تولید کنندگان و صادرکنندگان گرفته و فعالیت آنها را با تهدید جدی مواجه می‌کند. این درحالیست که می‌توان گفت امروزه تنها بستری که اجازه فعالیت اقتصادی را به فعالان این حوزه می‌دهد، ثبات در قوانین است که در چند سال اخیر در دولت نایاب شده است.

به گفته فعال صنعت فولاد، علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد آرامش اقتصادی در کشور، متاسفانه ثبات قوانین به ویژه در حوزه قیمت گذاری از طرف مسئولین اجرایی نمی‌شود.

بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: این نابسامانی در تصمیمات و بخشنامه‌های خلق الساعه و بدون کارشناسی، سود سرشاری را به سمت سودجویانی که در کمین نشسته، سوق می‌دهد و خسارتی سنگین را به اقتصاد کشور وارد می‌کند. از سوی دیگر، امروزه امکانات زیادی در کشور برای پیشرفت و بهبود صنایع به ویژه در صنعت فولاد وجود دارد؛ اما به دلیل سیاست‌هایی که دولت پیش گرفته، قابل استفاده نیستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors