جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان ارائه شد؛

سیاست‌های فی‌البداهه دولت به ضرر فولاد تمام می‌شود

رئیس اتحادیه آهن فروشان استان یزد گفت: سیاست‌های فی البداهه دولت، تماماً به ضرر صنعت فولاد کشور است و در نهایت، از رشد روند تولید جلوگیری خواهد کرد.

سیاست‌های فی‌البداهه دولت به ضرر فولاد تمام می‌شود اخبار اخبار دولت

محمدصادق مدرسی در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت هزینه دموراژ فولادسازان مطرح کرد: دموراژ، هزینه مضاعفی با مبنای محاسبه دلار است که به دلیل قوانین دست‌وپاگیر ناشی از فرایند ثبت سفارش، رفع تعهد ارزی و فرایند طولانی گمرک ازجمله تأمین و واریز وجوه ترخیصیه، ارزیابی، کارشناسی، تعیین ماهیت کالا، تأمین و واریز وجوه عوارض بندری و انبارداری، اخذ مجوز بارگیری، بارگیری، خروج کالا و امثال آن اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن تمامی عوامل و جهش نرخ ارز در یک سال اخیر که مبنای محاسبه اجاره کانتینر است، برآورد می‌شد این هزینه‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ و سال‌های قبل از آن افزایش چند برابری داشته باشد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان استان یزد با اشاره به تغییر سیاست‌های متعدد وزارت صمت در حوزه فولاد تصریح کرد: امروزه وضعیت به گونه‌ای است که هر روز، هفته و یا هر ماه مصوبات تغییر می‌کنند و این درحالیست که در این حوزه به سیاست مدون و ثابتی نیاز داریم. در واقع می‌توان گفت اثرات منفی تغییرات مکرر سیاست‌های دولت بیشتر از وضع سیاست غلط در بازار خواهد بود.

مدرسی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، باید تغییرات ناگهانی در سیاست‌ها از قبل اعلام شود تا فعالان فولادی، طبق آن برنامه ریزی کنند. سیاست‌های فی البداهه دولت، تماماً به ضرر صنعت فولاد کشور است و در نهایت، از رشد روند تولید جلوگیری خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors