جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

صدور بی‌رویه و غیرمعقول مجوزهای فولادسازی/ معدن‌کاران به دنبال تکامل زنجیره فولاد هستند 

یک منبع آگاه گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که اکثر فعالان معدنی، طرح‌های توسعه‌ای خود را از بخش معدن به تمام زنجیره فولاد رسانده و توازن زنجیره را از بین برده‌اند. 

صدور بی‌رویه و غیرمعقول مجوزهای فولادسازی/ معدن‌کاران به دنبال تکامل زنجیره فولاد هستند  اخبار

یک منبع آگاه در گفتگو با فولادبان در خصوص میزان هزینه دموراژ فولادی‌ها بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی که در کشور وجود دارد، هر چه عملیات گمرکی به ویژه بحث‌های مالیات و عوارض صادراتی افزایش پیدا کند، احتمال پرداخت هزینه دموراژ بیشتر می‌شود. در واقع با وضع عوارض و مالیات برای فولادسازان، از افزایش صادرات و به دنبال آن از روند تولید نیز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به بحث صدور مجوزهای بیش از حد برای احداث کارخانجات فولادی تصریح کرد: صنعت فولاد ایران 55 میلیون تن ظرفیت قابل بهره برداری دارد که در شرایط فعلی، به دلیل برخی کمبودها نمی‎توان این ظرفیت را به تحقق رساند. از سوی دیگر، مناطقی مانند فولاد قشم و مکران و برخی طرح‌های توسعه‌ای که ویژه معدن‌کاران بوده، گسترش پیدا کرده است.

به گفته این منبع آگاه، وضعیت به گونه‌ای شده که اکثر فعالان معدنی، طرح‌های توسعه‌ای خود را از بخش معدن به تمام زنجیره فولاد رسانده و توازن زنجیره را از بین برده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع فولاد مکران و قشم و معدن‌کاران بزرگی که حدود 50 سال در حوزه معدنی فعال بودند، امروزه به دنبال تکامل زنجیره فولاد هستند تا بتوانند به شرکتی مانند فولاد مبارکه تبدیل شوند. بنابراین می‎توان گفت صدور مجوزهای بی‌رویه در صنعت فولاد مانند سایر حوزه‌ها دلیل منطقی ندارد. همچنین ناگفته نماند که اشخاصی مانند نمایندگان مجلس نیز به دنبال این مجوزها هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors