جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
نشریات 22 بهمن 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اختصاص بودجه عراق در سال 2024 به طرح های نیمه تمام؛ فرصتی برای صنعت فولاد ایران

دولت عراق در حال بررسی افزایش حدود 5.4 میلیارد دلاربودجه برای سال 2024 به منظور تکمیل طرحهای نیمه تمام کشور است. در این بین، فعالان صنعت فولاد انتظار دارند که سفارشات بیشتری دریافت کنند.

اختصاص بودجه عراق در سال 2024 به طرح های نیمه تمام؛ فرصتی برای صنعت فولاد ایران نشریات

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت(Metal Expert)، دولت عراق در حال بررسی امکان افزایش بودجه کشور برای سال 2024 است. میزان اضافه شده که حدود 5.4 میلیارد دلار برآورد شده می تواند برای تکمیل برخی از طرح های نیمه تمام به کار گرفته شود. در این بین، فعالان صنعت فولاد انتظار دارند که سفارشات بیشتری دریافت کنند. با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام فروشندگان داخلی یا خارجی، نفع بیشتری از این موضوع خواهد برد. با وجود تصویب بودجه دو سال آینده توسط مجلس عراق برای سال‌های 2023-2025 در سال گذشته توسط هیئت وزیران با مبلغ 153 میلیارد دلار در هر سال، اصلاحاتی ممکن است در بودجه فعلی اعلام شود. یک عضو کمیته اقتصادی مجلس عراق اظهار کرد: قراردادهایی وجود دارد که در سال 2023 امضا شده‌اند. باتوجه به اینکه این طرح ها هنوز تکمیل نشده اند، باید در بودجه سال 2024 به آن ها توجه کرد.
کارشناسان بازار معتقدند بودجه جدید قطعاً تقاضای فولاد را افزایش خواهد داد. با این حال، این تردید وجود دارد که کارخانه‌های عراقی بتوانند پاسخگوی نیاز گفته شده باشند چراکه درحال حاضر با مشکلاتی ازجمله کمبود قراضه دست و پنجه نرم می کنند. یکی از کارکنان همین کارخانه ها در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر کوره ذوب ما به دلیل نبود قراضه فعال نیست و استفاده از آهن اسفنجی برای تولید فولاد در زمستان، چالش برانگیز و خطرناک است.
در شرایطی که کارخانه‌های فولاد عراق تولید خود را کاهش داده و با میزان محدودی از ظرفیت درحال تولید هستند، تأمین‌کنندگان فولاد خارج از مرزها، به ویژه از ایران، شانس زیادی برای تصاحب بازار حاصل از ساخت و ساز دارند. یکی از منابع آگاه با اشاره به حضور میلگرد ایرانی در بازار عراق اظهار داشت: میلگرد ایران ارزان و دردسترس است. قيمت‌های امروز در بغداد 500 دلار در هر تن درب کارخانه و هفته پیش 525 دلار در هر تن درب کارخانه بودند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors