جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 بهمن 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

رشد ۱۰ برابری سرمایه گذاران چینی در ایران

رئیس سازمان سرمایه گذاری، کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: در دو سال دولت سیزدهم ۱۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی درکشور شده که شاهد رشد ۱۰ برابری سرمایه گذاران چینی در یکسال اخیر هستیم.

رشد ۱۰ برابری سرمایه گذاران چینی در ایران اخبار

به گزارش فولادبان، علی فکری، در نشست خبری گفت: روسیه با دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار در جایگاه نخست و چین، امارات متحده عربی، ایرانیان مقیم خارج، ترکیه، عراق، هندوستان و عمان بیشترین سرمایه‌گذاری را طی این مدت در ایران انجام داده‌اند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری با اشاره به آمار سرمایه گذاری خارجی به تفکیک بخش اقتصادی گفت: بخش‌های تامین آب، برق و گاز، حمل و نقل و ارتباطات، خدمات، ساختمان، صنعت، کشاورزی، معدن، نفت و گاز، افزایش سرمایه طرح‌های موجود به ترتیب بیشترین سهم را داشتند.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در ایران گفت: استان ایلام با توجه به سرمایه‌گذاری روس‌ها در میادین نفتی این استان، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری را در بین استان‌های کشور دارد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به دستورکار قرار گرفتن اصلاح روابط ایران با همسایگان گفت: بدهی معوق ما حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود که بخش قابل توجهی از بدهی‌ها از مسیر کشور‌های اسلامی مثل عراق و دیگر نهاد‌های فعال در این حوزه پرداخت شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری با اشاره به آغاز رایزنی با صندوق اوپک گفت: درصدد ایجاد تغییر در اساسنامه این صندوق هستیم که زمان می‌برد. ما قصد داریم نقش فعالانه در صندوق اوپک داشته باشیم. باید از شرکای خود در این صندوق حمایت کنیم و قالب توسعه روابط با کشور‌های همسو را در این صندوق نیز دنبال می‌کنیم. وی افزود، ماه آینده اولین رویداد مرتبط با سازمان همکاری شانگهای در ایران برگزار می‌شود و در تلاشیم از این ابزار بین المللی برای تقویت هرچه بیشتر روابط سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و اعضای شانگهای استفاده شود.

فکری درباره تعاملات ایران با گروه بریکس گفت: فردا نشست مجازی بریکس برگزار می‌شود و بنده در این نشست حضور پیدا می‌کنم. این ابزار نیز می‌تواند برای توسعه روابط خارجی استفاده شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors