جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان عنوان شد؛ 

فرسایش صنعت فولاد با تداوم سیاست‌های خلق‌الساعه دولت 

یک فعال فولادی گفت: در صورتی که دولت در سیاست‌های اقتصادی تغییرات اساسی ایجاد نکند، این صنعت ۳۰ میلیون تنی با رفتاری که در بخشنامه‌ها وجود دارد، باعث فرسودگی ماشین آلات و از همه مهم‌تر فرسودگی انسان‌های دلسوخته این صنعت نیز خواهد شد. 

فرسایش صنعت فولاد با تداوم سیاست‌های خلق‌الساعه دولت  اخبار

سجاد محمدی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته قوانین تنظیم بازار، قیمت گذاری و صادرات مشکلاتی را برای صنعت فولاد به وجود آورده است، مطرح کرد: آزاد سازی صادرات برای تولیدکنندگان و همچنین در کنار آن رصد بورس کالا برای رعایت کف عرضه تعیین شده از سوی تولیدکنندگان، یکی از مهم‌ترین مسائل برای بازگشت تعادل به بازار فولاد است.

به گفته وی، رشد نرخ حامل‌های انرژی در شرایطی به فولادسازان کشور تحمیل می‌شود که روند فعالیت فعالان زنجیره فولاد در سال‌های اخیر، تحت تاثیر شرایط نامساعد اقتصادی کشور، با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

این فعال فولادی تصریح کرد: علاوه ‌براین، دولت در شرایطی اقدام به رشد قابل‌توجه قیمت انرژی می‌کند که در اجرای وظایف ذاتی خود یعنی توسعه زیرساخت‌های انرژی کوتاهی دارد. صنایع کشور به‌ ویژه فولادسازان، در طول سال با محدودیت‌های جدی برای تامین برق و گاز روبه‌رو هستند و عملا آسیب‌های قابل‌توجه و غیرقابل جبرانی به آنها تحمیل می‌شود.

محمدی افزود: همچنین براساس گفته مسئولان، رفع کمبودهای زیرساختی در حوزه گازی نیازمند جذب سرمایه ۸۰ میلیارد دلاری است؛ اما با توجه به محدودیت‌های درآمدی دولت و کسری بودجه برای تامین مصارف کلی‌تر، نمی‌توان به جذب چنین سرمایه‌ای برای رفع مشکلات صنایع امید داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در صورتی که دولت در سیاست‌های اقتصادی تغییرات اساسی ایجاد نکند، این صنعت ۳۰ میلیون تنی با رفتاری که در بخشنامه‌ها وجود دارد، باعث فرسودگی ماشین آلات و از همه مهم‌تر فرسودگی انسان‌های دلسوخته این صنعت نیز خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors