جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 بهمن 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان اظهار شد؛

تداوم صدور مجوزهای فولادی برابر است با نابودی منابع طبیعی

معاون فروش فولاد خوزستان گفت: در صورتی که این روند تداوم داشته باشد، در نهایت باعث هدر رفتن منابع طبیعی کشور خواهد شد؛ چرا که احتمال اینکه منابع کشور در تمام ظرفیت‌های تولید مصرف شود، وجود ندارد.

تداوم صدور مجوزهای فولادی برابر است با نابودی منابع طبیعی اخبار

رضا وکیلی در گفتگو با فولادبان در خصوص صدور بیش از حد مجوزهای احداث کارخانجات فولادی مطرح کرد: یکی از وظایف دولت یا حاکمیت کنترل صدور مجوزها محسوب می‌شود و مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر، در زنجیره فولاد وجود دارد، ناترازی است؛ به گونه‌ای که برخی اوقات کمبود آهن اسفنجی و گاهی اوقات نیز مازاد گندله داریم. بنابراین لازم است دولت مجوزهای صادرشده برای احداث فولادسازی را کنترل کند.

وی در ادامه اضافه کرد: البته چنین تناقضات قانونی همیشه وجود دارند و طبق اصل 44 قانون اساسی در خصوص بهبود فضای کسب و کار، نمی‌توان از صدور مجوزها جلوگیری کرد. در این راستا، می‎توان قانون را اصلاح و مجوزهای صدور احداث کارخانجات فولادی را نظام مند کرد.

معاون فروش فولاد خوزستان معتقد است، در صورتی که این روند تداوم داشته باشد، در نهایت باعث هدر رفتن منابع طبیعی کشور خواهد شد؛ چرا که احتمال اینکه منابع کشور در تمام ظرفیت‌های تولید مصرف شود، وجود ندارد.

وکیلی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان گفت مسئولان زیرساخت‌های لازم را برای مجوزها بررسی نمی‌کنند و تنها به قوانینی که از صدور مجوز جلوگیری می‌کند، متمرکز شده‌اند. در واقع زمانی که مجوزی صادر می‌شود، جزو دستورالعمل‌هاست که باید زیرساخت‌های مورد نیاز آن فراهم باشد و صدور مجوزها را مدیریت کرد. بر همین اساس، دولت می‌تواند با برخی شرایط خاص، مجوزها را نظام و بر آنها نظارت کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors