جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تقاضای بالای فولاد ایرانی در جهان به واسطه کیفیت مطلوب

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: محصولات فولادی تولید شده در ایران با توجه به استانداردهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، دارای کیفیت مطلوبی بوده و در کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا از تقاضای بالایی برخوردارند.

تقاضای بالای فولاد ایرانی در جهان به واسطه کیفیت مطلوب اخبار

طهمورث جوانبخت در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت محصولات فولادی تولید شده در ایران نسبت به سایر کشورها اظهار داشت: مطابق با گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در نوامبر 2023 با تولید 3 میلیون تن فولادخام نسبت به ماه مشابه سال گذشته 7.6 درصد رشد داشته است. فولادسازان بزرگ جهان از ژانویه تا نوامبر 2023 (طی 11 ماه) بیش از یک هزار و 71 میلیارد تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 0.5 درصد رشد داشته و ایران در این بازه، حدود 28 میلیون تن فولاد خام تولید کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: این آمار نشان دهنده افزایش 0.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده که همچنان جایگاه دهم جهان را ایران دارد. از سوی دیگر، محصولات فولادی تولید شده در ایران با توجه به استانداردهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، دارای کیفیت مطلوبی بوده و در کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا از تقاضای بالایی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان تصریح کرد: از طرفی، میزان تدوین و بازنگری استانداردهای ملی و افزایش تطابق با تغییرات و پیشرفت‌های فناوری و حضور ایران به عنوان عضو اصلی در بسیاری از کمیته‌های فنی سازمان بین‌المللی استاندارد ،به ویژه فولاد که در سطح گسترده به توسعه استانداردهای کلی و جزئی برای هماهنگ‌کردن استانداردهای جهانی می‌پردازد، همه نشان از قدرت رقابت محصولات تولیدی کشور دارد.

جوانبخت در پایان خاطرنشان کرد: به طور مثال، در تولید میلگرد در کشور مطابق با استاندارد ملی، پارامترهای کنترلی بیشتری در جهت ارتقای سطح کیفی محصولات از بسیاری استانداردهای مشابه گنجانیده شده است. صرف نظر از کیفیت کنونی محصولات فولادی، جهت توسعه بازار رقابتی نیاز است که به تولید فولادهای پیشرفته و با ارزش افزوده بالا بیشتر توجه شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors