جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 بهمن 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی مدیرعامل شرکت فولاد خراسان با فولادبان عنوان شد؛

لزوم شناسایی و تجهیز نیازهای داخلی توسط فولادسازان/ تأمین و اجرای سریع‌تر پروژه‌های توسعه‌ای فولادی به کمک دانش بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: همکاری شرکت‌های فولادی به ویژه با شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش ساخت داخل و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، باعث سرعت بخشیدن در تامین، اجرای سریع‌تر پروژه‌های توسعه‌ای و افزایش اشتغال‌زایی شده است.

لزوم شناسایی و تجهیز نیازهای داخلی توسط فولادسازان/ تأمین و اجرای سریع‌تر پروژه‌های توسعه‌ای فولادی به کمک دانش بنیان‌ها اخبار

طهمورث جوانبخت در گفتگو با فولادبان با اشاره به تأثیر شرکت‌های دانش بنیان در رونق صنعت فولاد اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان با بهره‌گیری از دانش و فناوری می‌توانند به ایجاد بهبود در فرآیندهای تولید و حوزه انرژی، ارتقای تکنولوژی، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه و صرفه‌جویی اقتصادی در تامین قطعات و امثال آن ایفای نقش نمایند. بر همین اساس، از اقدامات مثبت برای ورود بیشتر فناوری به صنایع بزرگ و افزایش رونق شرکت‌های دانش بنیان، می‌توان به مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی، عوارض و حقوق گمرکی این شرکت‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین ورود فولادسازان به حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، حمایت از شرکت‌های نوپا، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و همچنین رشد قطعات و تجهیزات بومی‌سازی شده نشان از توجه ویژه به این مبحث دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان، فرآیندهای تولید فولاد در کشور، در حوزه‌های مختلف اعم از تأمین تجهیزات، مواد اولیه، اقلام مصرفی، بومی‌سازی شده و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، در برخی تجهیزات حیاتی ارزبری و وابستگی وجود دارد.

جوانبخت افزود: در این راستا، همسو با سیاست‌های ابلاغی در خصوص اقتصاد مقاومتی و برای خنثی‌سازی اثرات تحریم‌های ظالمانه، تعامل و همکاری شرکت‌های فولادی به ویژه با شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش ساخت داخل و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، باعث سرعت بخشیدن در تامین، اجرای سریع‌تر پروژه‌های توسعه‌ای و افزایش اشتغال‌زایی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ بومی‌سازی و ساخت داخل، شرکت‌های فولادی باید نسبت به شناسایی و نیازسنجی مبتنی بر مدیریت تأمین اقلام مورد نیاز با تمرکز بر نیازهای مشترک صنایع، آمایش ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازندگان داخلی و توانمندسازی تامین‌کنندگان در بستر کنسرسیوم‌هایی در شرایط برد-برد اقدام نمایند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors