جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 بهمن 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در ۱۰ ماه گذشته، حمل ۴۴ هزار کانتینر بار از چابهار

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حمل ۴۴ هزار کانتینر بیست فوتی (TEU) بار از ابتدای سال از بندر چابهار پس از تجهیز این بندر اقیانوسی و فراهم آوردن امکانات لجستیکی به روز خبر داد.

در ۱۰ ماه گذشته، حمل ۴۴ هزار کانتینر بار از چابهار اخبار

به گزارش خبرگزاری فولادبان، همزمان با ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تنظیم سند راهبردی و تمرکز فعالیت‌های خود بر روی اجرای بند‌های این سیاستها، نسبت به تجهیز بندر چابهار برای افزایش حجم حمل و نقل دریایی و ارتقای ظرفیت ناوگان اقدام کرده است.
بر اساس اعلام کشتیرانی، این گروه از ابتدای سال، حجم باری بالغ بر ۴۴ هزار تی‌ای یو (کانتینر ۲۰ فوتی) را از طریق بندر چابهار صادر و وارد کرده است.
از دیگر فعالیت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار، حمل و نقل دریایی محمولات سردخانه‌ای با بهره‌گیری از کانتینر‌های یخچالی به بنادر هند و بالعکس است، به طوری که از ابتدای سال تاکنون، ۳۹۴ تی‌ای یو کانتینر یخچالی در حوزه حمل بار صادراتی و ۱۲۱ تی‌ای یو کانتینر یخچالی در حوزه حمل بار وارداتی، از این بندر حمل شده است.
همچنین این شرکت با سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات لجستیکی، گام‌های جدی در جهت گسترش خدمات بندری و ترانزیتی، امکانات تخلیه و بارگیری و همچنین آموزش و بهره گیری از نیرو‌های متخصص بومی برداشته است.
با توجه به موقعیت راهبردی بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، نزدیکترین راه دسترسی کشور‌های محصور در آسیای میانه شامل افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به آب‌های آزاد بوده و مهم‌ترین عامل در شکل گیری عملیاتی کریدور شمال-جنوب کشور محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors