جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

تخفیف 40 دلاری فولاد ایرانی در بازارهای جهانی

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: هزینه حمل محصولات معدنی در کشور به ازای هر تن حدود 35 تا 40 دلار است و در واقع محصولات فولادی ایرانی، 40 دلار زیر قیمت جهانی به فروش می‌رود.

تخفیف 40 دلاری فولاد ایرانی در بازارهای جهانی اخبار افزایش قیمت دلار، تحلیل قیمت دلار، تغییرات نرخ دلار، قیمت دلار, قیمت دلار صرافی ملی, نرخ دلار در بازار آزاد, نرخ دلار در بازار دولتی

سعید عسکرزاده در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه معاملات محصولات فولادی در بورس کالا در چند هفته اخیر، نشان از بهم ریختگی و عدم وجود خریدار دارد و بخشی از محصولات آهن اسفنجی نیز به فروش نمی‎رود، اظهار کرد: در حال حاضر، حدود 440 تا 450 پروانه بهره بردای سنگ آهن از معادن در کشور داریم که طبق آمار، حدود 120 پروانه از 450 پروانه در حال فعالیت هستند. چرا که در وضعیت فعلی، تنها معادنی که شرایط بهتری دارند، می‌توانند فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت معادن کشور به طور کامل استفاده نمی‌شود، گفت: از سوی دیگر، در صورتی که بازرگان و یا شرکتی قصد واردات محصولات تولیدی در کشور را داشته باشد، برای محصول تعرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا اگر کسی قصد وارد کردن آن را دارد، برای حمایت از تولید داخلی قیمت بیشتری بپردازد.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: این درحالیست که در قیمت‌گذاری سنگ آهن چنین روندی وجود ندارد و از بین رفته است. در واقع در حال حاضر، محصول سنگ آهن در داخل کشور، تقریباً نصف قیمت بازارهای جهانی فروخته می‌شود.

عسکرزاده در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، علی‌رغم شرایط فعلی و اثرات تحریم‌ها بر حوزه حمل و نقل صنایع معدنی، صادرات در این زمینه همچنان به صرفه محسوب می‌شود. البته ناگفته نماند هزینه حمل محصولات معدنی در کشور به ازای هر تن حدود 35 تا 40 دلار است و در واقع محصولات فولادی ایرانی، 40 دلار زیر قیمت جهانی به فروش می‌رود. بر همین اساس، در صورتی که عوارض سنگینی برای این بخش وضع نشود، فاصله قیمتی عجیب و غریب بازار داخلی و خارجی کاهش پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors