جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد 03 بهمن 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
طبق بررسی‌های صورت گرفته؛

جلوگیری از افزایش قیمت شمش با ابطال معاملات

معاملات شمش فولادی در بورس کالا با حدود ۲۰ درصد رقابت و در سطوح قیمتی بیش از ۲۲ هزار تومان در هر کیلوگرم مورد معامله قرار گرفته بود که ابطال آن، مانع از تداوم این روند در بورس شد.

جلوگیری از افزایش قیمت شمش با ابطال معاملات اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، روز گذشته معاملات اعتباری 20 هزار تن شمش‌ مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو، 50 هزار تن آهن و فولاد ارفع، 50 هزار تن فولاد خوزستان و 5 هزار تن فولاد کاوه جنوب کیش توسط کمیته بورس کالای ایران ابطال شد. در واقع این معاملات با حدود ۲۰ درصد رقابت و در سطوح قیمتی بیش از ۲۲ هزار تومان در هر کیلوگرم مورد معامله قرار گرفته بود که ابطال آن، مانع از تداوم این روند در بورس شد.

در چند هفته اخیر شمش بلوم مانند برخی محصولات فولادی روند معاملاتی ضعیفی را تجربه می‌کند؛ به گونه‌ای که هفته گذشته با میانگین قیمت 18 هزار و 771 تومان حدود 290 هزار و 780 تن عرضه شد و با وجود تقاضای 301 هزار تنی، تنها 153 هزار و 961 تن آن به فروش رفت. به نظر می‌رسد هفته گذشته شاخص معاملاتی این محصول، از فضای روانی حاکم بر قیمت دلار متاثر شد که در هفته جاری نیز به آن ادامه داد.

از طرفی، روز شنبه و دوشنبه در مجموع 210 هزار و 610 تن شمش عرضه شد که حدود 35 هزار تن آن در روز گذشته ابطال گردید. در این بین، نرخ دلار به عنوان یکی از مهم‌ترین محرک‌های بازارها به ویژه بازار فولاد، از روز شنبه هر روز حدود یک هزار تومان افزایش داشته و به نظر می‌رسد با افزایش تنش‌های سیاسی، به تدریج وارد کانال 54 هزار تومانی خواهد شد.

در این راستا، می‌توان گفت ابطال معاملات اعتباری روز گذشته شمش در بورس کالا، اقدام درستی بود؛ چرا که اختلاف قیمت پایه روز شنبه و دوشنبه نسبت به هفته گذشته حدود 2 هزار تومان بیشتر بود که این نوع معاملات با نرخ نقدی و واقعی آن، نتیجه‌ای جز تشدید هیجانات بازار برای ترغیب تقاضای سرمایه‌ای نداشت.

ناگفته نماند این اتفاق می‌تواند باعث تشدید هیجان در بازار شمش هفته جاری و آینده شود و به احتمال زیاد، عرضه‌های اعتباری شمش با محدودیت تقاضای بیشتر و پیش پرداخت بیشتر مواجه شوند. ضمن اینکه برآورد می‌شود با ابطال معاملات شمش، قیمت پایه مقاطع فولادی در بورس کالا در هفته جاری کاهش پیدا کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors