در گفتگو با فولادبان اظهار شد؛

نگرانی فولادسازان از تغییرات مکرر سیاست‌گذاران/ تولیدکنندگان فولادی تمایلی به ریسک در بازار ندارند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین مشکلات فولادسازان، تغییر عمده در سیاست‌های کلی است و بر همین اساس، نمی‌توانیم برنامه‌ریزی دقیقی در صنعت فولاد داشته باشیم که تداوم این وضعیت، باعث نگرانی تولیدکنندگان برای افزایش سرمایه‌گذاری شده است.

حمیدرضا رستگار در گفتگو با فولادبان در خصوص موانع و مشکلات فولادی‌ها در شرایط فعلی کشور مطرح کرد: در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین مشکلات فولادسازان، تغییر عمده در سیاست‌های کلی است و بر همین اساس، نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی در صنعت فولاد داشت که تداوم این وضعیت، باعث نگرانی تولیدکنندگان برای افزایش سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران در ادامه اضافه کرد: تولیدکنندگان در بخش عمده‌ای از فولاد سرمایه گذاری می‌کنند؛ در واقع آنها محصولات و مواد مورد نیاز را به صورت پیش خرید سفارش می‌دهند که تغییر متعدد سیاست‌ها، باعث بهم ریختن بازار شده است. در مجموع در حال حاضر، روند بازار آهن و فولاد به صورت آرام پیش می‌رود؛ به گونه‌ای که هیچ نیاز جدی در بازار برای مصرف فولاد نیست و تنها نیازهای معمولی برخی مصرف‌کنندگان مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین از نظر راندمان کار، خرید و فروش و تولید محصولات در بازار، وضعیت به صورت کاملا آرام پیش می‌رود و شرایط خوبی در بازار حاکم نیست. چرا که برخی تولیدکنندگان تمایلی به ریسک ندارند و به همین دلیل، امروزه تولید کمی را در این صنعت شاهد هستیم. همچنین علاوه بر بحث مصرف، موضوع حامل های انرژی نیز مشکلی است که کارخانجات با آنها مواجه هستند.

رستگار در پایان با بیان اینکه برای افزایش تولید، باید روی حوزه صادرات تمرکز کنیم، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، برای بهبود وضعیت صنعت فولاد در کشور، باید از بخش تولید تا مصرف یک میز فولادی واقعی و نه به صورت نمایشی، تشکیل شده تا تکلیف تمام زنجیره مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *