جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 دی 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

دپوی محصولات بازار آهن را آشفته کرد

یک فعال فولادی گفت: به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان، تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه ناچار به فروش هستند و این درحالیست که اکثر خریداران محصولات را دپو می‌کنند که در نهایت، باعث آشفتگی در بازار آهن می‌شوند.

دپوی محصولات بازار آهن را آشفته کرد اخبار

محمدتقی بهرامی در گفتگو با فولادبان در رابطه با افزایش یکباره قیمت برخی محصولات در بازار آهن و فولاد اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی، می‌توان گفت نوسانات به وجود آمده در بازار آهن و فولاد پایدار نیست و به تدریج جو افزایش قیمت‌ها از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: در واقع به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان، تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه ناچار به فروش هستند و این درحالیست که اکثر خریداران محصولات را دپو می‌کنند که در نهایت، باعث آشفتگی در بازار آهن می‌شوند.

این فعال فولادی تصریح کرد: بر همین اساس، برآورد می‌شود در صورتی که نرخ دلار و تورم در همین محدوده باقی بماند، قیمت محصولات در بازار آهن بازمی‌گردد و در غیر اینصورت، با رشد نرخ دلار افزایش قیمت‌ آنها ادامه خواهد داشت.

به گفته بهرامی، در شرایط فعلی عوامل مختلفی مانند سیاست تثبیت نرخ دلار، کاهش صادرات مقاطع فولادی، تداوم کاهش تقاضای مصرفی و نبود نقدینگی در بازار بیش از سایر پارامترها تاثیرگذار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که در حال حاضر، به دلیل محدود کردن صادرات، فولادسازان در حال تولید با ضرر هستند و نمی‌توانند محصولات خود را با قیمت تمام شده بفروشند. این درحالیست که بعد از نفت، فولاد بزرگ ترین تولیدکننده، صادرکننده و اشتغال کشور را در دست دارد که با خام فروشی و تخفیف‌های ۱۰ دلاری در بازارهای جهانی، روز به روز وضعیت این صنعت بدتر می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors