جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 دی 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان ارائه شد؛

ترقی مقاصد صادراتی فولاد ایران به سمت تولید داخلی

یک فعال فولادی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس که خریدار محصولات نهایی ما نیستند، عوارض سنگینی برای واردات این محصولات وضع کرده‌اند تا فضای امنی را برای تولیدکنندگان خود فراهم کنند.

ترقی مقاصد صادراتی فولاد ایران به سمت تولید داخلی اخبار

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان در خصوص رشد صادرات مواد اولیه فولاد و کاهش رشد محصولات فولادی اظهار کرد: صادرات فولاد در هر بخشی اعم از نهایی و یا نیمه نهایی باعث ارز آوری شده و چرخ اقتصاد را به حرکت در می‌آورد. از آنجایی که مقصد اصلی محصولات فولادی کشورهای منطقه از قبیل افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه است و این کشورها در حال احداث واحدهای نوردی هستند؛ لذا نباید انتظار داشت که این کشورها مانند گذشته از خرید محصولات نهایی فولادی استقبال کنند.

وی در ادامه افزود: همان گونه که مدتهاست کشورهای حاشیه خلیج فارس که خریدار محصولات نهایی ما نیستند، عوارض سنگینی برای واردات این محصولات وضع کرده‌اند تا فضای امنی را برای تولیدکنندگان خود فراهم کنند.

این فعال فولادی تصریح کرد: از طرفی، افزایش صادرات آهن اسفنجی نسبت به سایر محصولات نهایی دلیل دیگری نیز دارد که آن محدودیت‌های مصرف برق در تابستان است. در واقع شرکت‌های فولادسازی با کاهش شدید تولید و برخی اوقات با توقف مواجه می‌شوند که همین امر باعث شده در تولید آهن اسفنجی مازاد بر نیاز داشته باشیم.

بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت تنها راه این معضل صادرات آهن اسفنجی است و در غیر این صورت، باید واحدهای احیا را مانند فولادسازی‌ها متوقف کرد که به هیچ عنوان منطقی و اقتصادی نیست؛ چرا که منجر به کاهش تولید و ارزآوری خواهد شد. بنابراین در صورتی که محدودیت‌های برقی کاهش پیدا کند، بخش زیادی از تولید آهن اسفنجی به مصرف واحدهای داخلی خواهد رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors