جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ احتمال تداوم رنگ قرمز معاملات در هفته آتی 

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط، انتظار می‌رود روند معاملاتی بازار سرمایه در صورت تداوم انتشار اخبار منفی در هفته آینده، با مشکلات بیشتری مواجه شود؛ بنابراین به احتمال زیاد، هفته آتی نیز در همین محدوده به کار خود ادامه خواهد داد. 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ احتمال تداوم رنگ قرمز معاملات در هفته آتی  اخبار

کاویان عبداللهی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: در هفته جاری، بورس تهران به دلایل مختلفی اعم از بحث پالایشگاه‌ها و نرخ اوراق جدیدی که از طرف بانک‌ها 30 درصد اعلام شد، مشکلات زیادی را تجربه کرد. البته نرخ اوراق 30 درصدی بیشترین تأثیر را در روند معاملاتی ایجاد کرد که در نهایت باعث افزایش نرخ بهره اوراق شد.

به گفته وی، افزایش نرخ بهره اوراق می‌تواند به عنوان یک پارامتر موثر در ارزش‌گذاری و روند بازار سرمایه مشکلات زیادی ایجاد کند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در این راستا، به نظر می‌رسد دولت به دلیل کسری بودجه قصد دارد به جیب شرکت‌ها دست برده و سود آن ها را دریافت کند. چنین اقدامی در نهایت باعث کاهش سود شرکت‌های بورسی خواهد شد؛ اما در بلند مدت احتمالاً با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. بنابراین هر چه دخالت‌های دولت در بورس تهران کاهش پیدا کند، می‌توان روند بهتری را برای بازار انتظار داشت.

عبداللهی با اشاره به مسائل مربوط به اعتبارات بانک‌ها گفت: از سوی دیگر، فشار بانک‌ها به کارگزاری‌های بورسی برای تسویه اعتبارات نیز مزید بر علت شد و روند معاملاتی بازار را نزولی کرد. در واقع می‌توان گفت سیاست‌های بانک مرکزی، کاملا بر علیه بازار اتخاذ شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط، انتظار می‌رود روند معاملاتی بازار سرمایه در صورت تداوم انتشار اخبار منفی در هفته آینده، با مشکلات بیشتری مواجه شود؛ بنابراین به احتمال زیاد، هفته آتی نیز در همین محدوده به کار خود ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors