جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تأمین انرژی پاک؛ اولین گام برای تولید فولاد سبز

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: ضروری است در حوزه تامین برق و انرژی نیز به سمت انرژی‌های پاک و تولید هیدروژن سبز گام‌های اساسی برداشته شود تا تولید فولاد سبز به مرحله اجرایی برسد.

تأمین انرژی پاک؛ اولین گام برای تولید فولاد سبز اخبار

طهمورث جوانبخت در گفتگو با فولادبان با اشاره به فولاد سبز بیان کرد: فولاد سبز به فولادی گفته می‌شود که از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن سبز تولید می‌شود و در چرخه تولید آن مصرف سوخت‌های فسیلی به حداقل می‌رسد. در نتیجه این فرآیند، تولید انتشار گازهای گلخانه‌ای به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی ادامه داد: اگرچه صنعت فولاد کشور با توجه به تولید آهن اسفنجی با روش­ احیای مستقیم و ذوب در کوره قوس الکتریکی، مزیت ویژه­ای همسو با این جهت­‌گیری ایجاد کرده؛ اما توسعه ناکافی زیرساخت‌­های بهره‌گیری از تکنولوژی­‌های پاک در تولید برق مورد نیاز فرآیندها، باعث از دست دادن مزیت‌­های تولید فولاد سبز در کشور خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان اظهار، ضروری است در حوزه تامین برق و انرژی نیز به سمت انرژی‌­های پاک و تولید هیدروژن سبز گام‌های اساسی برداشته شود تا تولید فولاد سبز به مرحله اجرایی برسد.

جوانبخت اظهار داشت: از طرفی، گزینه‌های مختلفی برای تبدیل تولید فولاد به یک رویکرد مبتنی بر توسعه پایدار و دوست­دار محیط زیست، به ویژه در رابطه با کربن‌زدایی آن وجود دارد که از این گزینه‌ها می‌توان به روش جذب، ذخیره‌سازی کربن و یا استفاده از کربن دی اکسید، احیای مستقیم مبتنی بر هیدروژن و استفاده از منابع بایو انرژی اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین گزینه‌های دیگری برای تولید فولاد سبز از جمله تولید مستقیم فولاد با استفاده از پلاسما و تولید فولاد با فرآیندهای الکترولیتی وجود دارد. البته ناگفته نماند تولید فولاد سبز در مقیاس اقتصادی، هنوز برای بسیاری از کشورها چالش برانگیز است و برای افزایش سهم تولید با روش‌های سازگار با محیط‌زیست، به بهبود فرآیندها و فناوری­‌های نوین بیشتری نیاز داریم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors