جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

معاون وزیر راه: توسعه اقتصادی با تکمیل کریدور‌ های بزرگراهی در جنوب کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی: تکمیل محور‌ های مواصلاتی سیستان و بلوچستان و بندر چابهار به‌ عنوان مبدأ کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال شرق، در اولویت وزارت راه و شهرسازی و این شرکت، است.

معاون وزیر راه: توسعه اقتصادی با تکمیل کریدور‌ های بزرگراهی در جنوب کشور اخبار

به گزارش فولادبان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در حاشیه بهره برداری از ۹۶ کیلومتر بزرگراه در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان سیستان و بلوچستان ۵۸ کیلومتر بزرگراه در قالب سه طرح امروز به بهره برداری رسید.

خیراله خادمی  افزود: قطعه دوم محور ماروان – کنارک به طول ۲۲ کیلومتر و به ارزش روز شش هزار میلیارد ریال، باند دوم محور چابهار – کنارک به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال و قطعه اول چابهار – پسابندر به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح های هستند که امروز در کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در این استان زیر عبور قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول بزرگراه‌ های استان سیستان و بلوچستان در کریدور نوار ساحلی جنوب را ۳۱۲ کیلومتر دانست و افزود: ۹۱ کیلومتر از این طرح ها در حال حاضر زیر عبور قرار دارد، ۲۰۵ کیلومتر در دست اجرا است و ۱۶ کیلومتر نیز در مرحله برگزاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص آخرین وضعیت اجرایی کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور گفت: این کریدور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر از پسابندر در سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های هرمزگان و بوشهر به شلمچه در استان خوزستان منتهی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هزار و ۳۰۳ کیلومتر آن زیر عبور قرار گرفته است و ۵۳۱ کیلومتر نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان در حال اجرا است.

خادمی با اشاره به اجرای حدود هزار و ۷۰۰ مترمکعب عملیات خاکی در این طرح ها، ادامه داد: ۸۷۶ هزار متر مکعب خاک‌برداری، ۷۹۲ هزار متر مکعب خاکریزی، ۲۱۲ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۱۵۶ هزار تن آسفالت از دیگر کارها در این مسیر‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح ۳۸ کیلومتر از کریدور جنوب-شمال شرق کشور در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بهره برداری از قطعه یک بزرگراه چابهار-ایرانشهر به طول ۱۷ کیلومتر و ارزش روز چهارهزار میلیارد ریال، قطعه سوم خاش-ایرانشهر به طول ۱۱ کیلومتر و ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و قطعه چهارم بزرگراه خاش – ایرانشهر به طول ۱۰ کیلومتر و ارزش روز دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح هایی است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

وی تکمیل کریدور جنوب-شمال شرق کشور را موجب توسعه ترانزیت بین المللی از بندر چابهاربه‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، به‌سمت استان‌های خراسان جنوبی و رضوی و پایانه مرزی سرخس و باجگیران اعلام‌کرد و ادامه‌داد: ۶۴۵ کیلومتر از این کریدور در سیستان و بلوچستان واقع شده است که ۱۲۳ کیلومتر آن تکمیل و زیر عبور قرار دارد، ۲۰۵ کیلومتر در دست اجرا و ۳۱۸ کیلومتر در مرحله مطالعات است.

معاون وزیر راه و شهرسازی حجم عملیات خاکی طرح های بهره برداری شده در این کریدور را بیش از دو هزار و ۳۰۰ متر مکعب اعلام‌کرد و گفت: هزار و ۳۷۱ متر مکعب خاک‌برداری، ۹۹۳ هزار متر مکعب خاکریزی، ۶۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۱۴۸ هزار تن آسفالت ریزی حجم عملیات اجرایی در این ۳۸ کیلومتر است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors