جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

ایجاد خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی روسیه برای ایران

خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل برای واردات کالا‌های اساسی از روسیه برای ایران ایجاد شد

ایجاد خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی روسیه برای ایران اخبار

به گزارش خبرگزاری فولادبان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به روسیه با هدف افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با این کشور و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جلسه‌ای میان مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار شد که بر اساس آن خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل برای واردات کالا‌های اساسی از روسیه برای ایران ایجاد شد.

این خط اعتباری قرار است از طریق ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران جهت تامین مالی واردات کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشورمان صورت گیرد.

همچنین در این جلسه آقای فرزین با تاکید بر سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های ایران و روسیه، گسترش ظرفیت‌های اقتصادی طرفین را خواستار شد.

ابوالفضل نجارزاده، مدیر عامل بانک ملی نیز با توجه به ظرفیت شرکت‌های زیر مجموعه این بانک در حوزه‌های دارویی، غذایی و پتروشیمی آمادگی بانک ملی برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک با روسیه را اعلام کرد.

باوجود تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری ایران و ظرفیت‌های بالای اقتصاد کشورمان، گسترش روابط بانکی بین‌المللی در جهت توسعه این بخش اقدام بسیار مهمی به شمار می‌رود.
لازم به ذکر است، این گشایش اعتباری اولین گام مهم برای توسعه همکاری ایران و روسیه بعد از امضای توافق‌نامه تجارت آزاد با اوراسیاست.

رئیس‌کل بانک مرکزی صبح دیروز در صدر هیئتی فنی تهران را به مقصد مسکو ترک کرد. محمدرضا فرزین در این سفر دو روزه با الویرا نبیولینا رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفتگو می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors