جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
صبح امروز انجام شد؛

آغاز ساخت ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی با حضور رئیس جمهور

احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور امروز (۴ دی ماه) با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو آغاز شد تا در اوج مصرف برق در سال ۱۴۰۳ به شبکه سراسری متصل شود.

آغاز ساخت ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی با حضور رئیس جمهور اخبار

به گزارش فولادبان از وزارت نیرو، پیرو ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ و مصوب شدن ساخت چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر از محل صرفه جویی سوخت در دولت سیزدهم و پس از طی شدن مراحل قانونی برای مشخص شدن سرمایه گذاران با برگزاری مناقصه عمومی، فرایند اجرای این پروژه با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو و مدیران وزارت نیرو امروز ( ۴ دی ۱۴۰۲) در محل این وزارتخانه آغاز شد.

سرمایه گذاران چهار شرکت برنده در مناقصه در قالب پنج سبد شامل، ۲ سبد ۱۵۰۰ مگاواتی و ۳ سبد ۵۰۰ مگاواتی، برای احداث چهار هزار مگاوات تعین شده‌اند و یک سبد۵۰۰ مگاواتی باقی مانده نیز در حال برگذاری مناقصه جهت انتخاب آخرین سرمایه گذار است.

با اجرای این مصوبه، سرمایه گذاران متعهد می‌شوند نیروگاه‌ها را با ظرفیت مجموع چهار مگاوات انرژی برق خورشیدی تا حداکثر پیک برق سال ۱۴۰۳ به شبکه سراسری متصل کنند.

سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) برنامه‌ریزی لازم برای ساخت چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا اریبهشت سال ۱۴۰۳ را انجام داده است و شرکت‌های برق منطقه‌ای به عنوان بازوی اجرایی ساتبا برای جلب مشارکت و اجرا توسط سرمایه گذاران همکاری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش در مجموع ۳۸۱ ساختگاه برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ مگاوات با محوریت ۱۶ برق منطقه‌ای در سراسر کشور وجود دارد؛ برق منطقه‌ای استان‌های تهران با ۳۲ درصد، فارس با ۱۰ درصد و سیستان و بلوچستان با ۹ درصد از استان‌هایی هستند که بیشترین سهم را در ساخت چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور دارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors