جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان ارائه شد؛

واسطه‌گری انجمن فولاد برای عرضه آهن اسفنجی

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: طبق مذاکرات انجمن با تولیدکنندگان آهن اسفنجی و وزارت صمت، در حال برنامه ریزی هستیم تا عرضه این محصول افزایش یابد که حداقل مشکل مواد اولیه نداشته باشیم.

واسطه‌گری انجمن فولاد برای عرضه آهن اسفنجی اخبار

نادر سلیمانی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه محصول شمش جزو محصولات مواد اولیه محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: شمش به نوعی محصول نهایی محسوب می‌شود و باید صادر شود؛ چرا که بسیاری از کشورهای مصرف کننده شمش، برای واردات میلگرد تعرفه‌های سنگین وضع کردند. در واقع نمی‌توانیم با چنین تعرفه‌هایی به ویژه در محصولی مانند میلگرد از صادرات شمش چشم‌پوشی کنیم؛ این محصول به کشورهایی اعم از پاکستان، عراق و سوریه صادر می‌شود و آنها خود سیستم نورد راه انداخته‌اند که به همین دلیل طالب شمش ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه صادرات شمش به نفع ایران و اقتصادی است، گفت: از طرفی، در حال حاضر در کشور کمبود آهن اسفنجی داریم که برای این مسئله باید تولیدکنندگان آهن اسفنجی را مدنظر قرار داد؛ چرا که در بورس کالا عرضه‌های بسیار کمی دارند. در این راستا، فولادسازان نسبت به این موضوع معترض هستند و به همین دلیل در حال مذاکره با تولیدکنندگان آهن اسفنجی هستیم تا آنها را مکلف کنیم عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا را افزایش دهند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد معتقد است، با افزایش عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا، تولیدکنندگان القایی که 6 میلیون تن تولید شمش را در اختیار دارند، متضرر نخواهند شد؛ ضمن اینکه مشکلاتی اعم از گاز و برق در این صنعت نیز تولید را به خطر انداخته است.

سلیمانی افزود: یکی از مسائلی که انجمن تولیدکنندگان فولاد پیگیری می‌کند، حل مشکلات کارخانجات القایی است که از طریق آهن اسفنجی، شمش تولید می‌کنند. چرا که در حال حاضر عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا برای فولادسازان گران در می‌آید و از طرفی، این محصول به میزان کافی در بورس عرضه نمی‌شود.

به گفته وی، این مشکلات و کمبودها در صنعت فولاد باعث شده به ظرفیت‌های تولیدی که کارخانجات مدنظر دارند، دست پیدا نکنند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد بیان کرد: بنابراین طبق مذاکرات انجمن با تولیدکنندگان آهن اسفنجی و وزارت صمت، در حال برنامه ریزی هستیم تا عرضه این محصول افزایش یابد که حداقل مشکل مواد اولیه نداشته باشیم. در واقع وزارتخانه به عنوان نظام حاکمیتی باید دستورالعملی صادر کند که تولیدکنندگان موظف به عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors