جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

زیان دولت و تولیدکننده با وضع عوارض صادراتی

عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد گفت: بر چه اساسی چنین عوارض صادراتی در صنعت فولاد وضع شده است، در حالی که تولیدکنندگان و دولت سودی از آن نمی‌برند.

زیان دولت و تولیدکننده با وضع عوارض صادراتی اخبار

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در خصوص عوارض صادراتی فولاد بیان کرد: این عوارض نه تنها برای صنعت فولاد بلکه برای ۱۵۰ کالای دیگر نیز وضع شده است. بر همین اساس، به نظر می‌رسد هدف دولت از این اقدام، درآمدزایی است؛ اما این اعداد به قدری به صورت غیرکارشناسی مطرح شده که در نهایت باعث توقف صادرات خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع برای بسیاری از محصولات که عوارض وضع شده، صادرات متوقف و یا به تدریج انگیزه‌های صادراتی آن کاهش خواهد یافت که در نتیجه به ضرر تولید و دولت تمام می‌شود.

عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد اظهار کرد: طبق بسیاری از تحلیل‌ها، صادرات برای دولت درآمد بیشتری از وضع عوارض صادراتی دارد. همچنین ناگفته نماند با ظرفیتی که در کارخانجات فولادی داریم، در ۸ ماهه امسال می‌توانستیم حدود ۴ میلیون تن یعنی ۲ میلیارد دلار بیشتر صادر کنیم.

احرامیان افزود: این درحالیست که در شرایط فعلی، تمام کارخانجات به ویژه تولیدکنندگان محصولات نهایی با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

به گفته وی، زمانی که تولید محصولات انجام شده و مالیات‌های مختلف برای آن پرداخت می‌شود، در نهایت نقدینگی که از این طریق به دست دولت می‌رسد از عوارض صادراتی بیشتر است.

عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، این سوال به وجود می‌آید که بر چه اساسی چنین عوارض صادراتی در صنعت فولاد وضع شده است، در حالی که تولیدکنندگان و دولت سودی از آن نمی‌برند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors