جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تولید معادن نباید فدای تولید داخل شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمی‌توان تولیدات را در حوزه معدن متوقف کرد تا ماشین‌آلات معدنی ازطریق تولید داخل تامین شود.

تولید معادن نباید فدای تولید داخل شود اخبار

به گزارش فولادبان، مصطفی طاهری افزود: از آنجایی که معدن، ابتدای زنجیره تولید است و محصولات این بخش در ادامه زنجیره و برای صنایع پایین دست مانند خودروسازی و لوازم خانگی استفاده می‌شود بنابراین تولید در معدن نباید تحت تاثیر ماشین آلات معدنی قرار گیرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش معدن در قانون برنامه هفتم درمقایسه با سایر بخش‌ها بیشتر پیش‌بینی شده و برای مثال فقط برای حوزه مس، تولید ۱.۵ میلیون تُن کاتد در ۵ سال درنظر گرفته شده است و باید فرآیند اکتشاف و استخراج با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: برای توسعه در حوزه معدن باید دو کار انجام دهیم؛ از یک سو باید تعداد ماشین‌آلات معدنی افزایش یابد و از سوی دیگر ماشین‌آلات معدنی موجود نوسازی شود، زیرا عمر ماشین آلات معدنی کشور بیش از ۱۵ سال است در حالی که در دنیا این ماشین‌آلات پس از گذشت ۱۰ سال نوسازی می‌شوند.
مصطفی طاهری گفت: ظرفیت مناسبی برای تولید ماشین آلات معدنی کوچک در کشور وجود دارد و تولیدکنندگان می‌توانند نیاز کشور در این بخش را تامین کنند، اما برای تولید ماشین‌آلات بزرگ و متوسط ظرفیتی نداریم یا ظرفیت تولید فقط می‌تواند حدود ۲ درصد نیاز کشور را تامین کند.
نماینده مرم زنجتن و طارم افزود: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد دادیم که معادن براساس توان تولید داخل به تولیدکنندگان ثبت سفارش دهند و بسته به میزان ثبت سفارش امکان واردات داشته باشند، با این روند از یک سو تولید داخل رونق می‌گیرد و منابع موردنیاز تولید تامین می‌شود و از سوی دیگر نیاز معادن به ماشین آلات رفع خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش زیاد و بیش از ۸۵ درصد از تولیدات ما در ماشین‌آلات معدنی وارداتی است، به این معنا که به صورت CKD وارد و مونتاژ می‌شود، درواقع عمق تولید داخل زیاد نیست، عمق ساخت اتوبوس، کشنده، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد است و بیشتر مونتاژکار هستیم البته با این موضوع موافق هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors