جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سه شنبه شب در تهران؛ امضای ۳۰ قرارداد و توافقنامه سرمایه گذاری در حوزه دریایی

۳۰ قرارداد و توافقنامه سرمایه گذاری در بنادر به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان دیگر بین سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی به امضا می‌رسد.

سه شنبه شب در تهران؛ امضای ۳۰ قرارداد و توافقنامه سرمایه گذاری در حوزه دریایی اخبار

به گزارش خبرگزاری فولادبان، همزمان با هفته حمل و نقل و در همایش توسعه اقتصادی دریامحور با حضور بخش‌های خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریایی ۳۰ قرارداد و توافقنامه به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان میان بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسید.
این سرمایه گذاری‌ها شامل انعقاد ۱۴ قرارداد و همچنین ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال است.
گفتنی است مبادله قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های سرمایه گذاری در زمینه ترمینال‌های مکانیزه غلات مواد معدنی، کانتیر، کریدور، خط لوله انتقال فراورده‌های نفتی بندر خلیج فارس و شهید رجایی، مخازن نگهداری روغن خوراکی و نفتی، مجتمع‌های مسافری دریایی و همچنین صنایع تولیدی و تبدیلی و صنعتی است.

بذرپاش: درخواست مشارکت بخش خصوصی در بنادر افزایش یافته

وزیر راه و شهرسازی گفت: شاهد تلاش شبانه روزی مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همکاری و مشارکت بخش خصوصی پس از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب هستیم.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در همایش توسعه دریامحور گفت: فعال شدن راهگذر‌ها (کریدورها) و شاهرا‌ه‌های بین المللی یک خواسته مهم و مطالبه کشور‌های همسایه از دولت و نظام است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افزایش تعداد شناور‌ها در بنادر با تلاش‌های زیادی محقق شده است، خاطرنشان کرد: نباید به بنادر کشور نگاه سنتی داشته باشیم و بنادر به عنوان محلی برای انبار کالا تلقی شوند چراکه داشتن چنین نگاهی غلط است.
بذرپاش تاکید کرد: در تلاش هستیم بندر چابهار را به ظرفیت حداکثری خود برسانیم، چون این بندر به آب‌های آزاد دسترسی دارد و یک بندر راهبردی برای کشور است و اگر اتصال ریلی آن هم صورت گیرد، اتفاق بزرگی در عرصه ترانزیت منطقه رخ می‌دهد.
وی گفت: ۲۷ نقطه ساحلی با تلاش همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی برای اسکان جمعیت تعریف شده است و باید شاهد سوق دادن جمعیت کشور به نوار ساحلی کشور باشیم و این نقاط در شورای عالی معماری و شهرسازی جانمایی شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد در ساحل خزر باید شاهد فعالیت کشتی‌های رو- رو و ریلی باشد، گفت: تعداد شناور‌ها و انعقاد قرارداد‌ها در حوزه شناور‌ها باعث افتخار است و نباید فرصت‌های لجستیکی در منطقه از دست برود.

توسعه ۲۰۰ میلیون دلاری ناوگان دریایی خزر
­مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در توسعه ناوگان دریایی دریای خزر خبر داد.

علی اکبر صفایی در همایش توسعه دریامحور گفت: بر اساس آمار سال ۲۰۲۳، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴/۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت وزنی و تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی اقیانوس پیمای دنیا، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه رشد تجارت دریابرد کشور در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸/۵ درصد بوده که بر اساس آن می‌توان وضعیت تجارت دریابرد کشور را مطلوب ارزیابی کرد، افزود: پروژه کلان ایران-راه که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده، ابعاد ملی و بین‌المللی دارد تا در بخش زیربنا و روبنا، کریدور‌های شمال-جنوب و شرق-غرب به خوبی فعال شوند.
وی افزود: در بخش توسعه ناوگان دریایی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، به طوریکه در دریای خزر توسعه ناوگان دریایی به شکل خوبی انجام شده تا جایی که ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه ناوگان در دریای خزر تخصیص داده شده است و باید بدانیم که توسعه ناوگان دریایی بر اساس سیاست‌های کلان کشور و بخصوص سیاست‌های کلان توسعه دریامحور که به تازگی ابلاغ شده است، به صورت جدی ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors