در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

تعطیلی برخی از کارخانه های ساخت اسکلت فولادی

نائب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، بیان کرد: در حال حاضر به دلیل قیمت بالای محصولات فولاد، مصرف این محصول در ساختمان های فولادی، کاهش یافته است. به همین دلیل برخی از کارخانه های ساخت اسکلت فولادی یا با کم کاری روبرو شدند و از حاشیه سودشان کاسته شده یا ورشکت و تعطیل شدند.

سعید آسویار در گفتگ با فولادبان در پاسخ به این سوال که به دلیل قیمت بالای مصالح ساختمانی آیا می توان به جای میلگرد از مصالح ارزان دیگری در صنعت ساختمان استفاده کرد، گفت: حذف میلگرد از صنعت ساختمان ممکن نیست. از طرفی امروزه نیز در برخی از مناطق کشور، به خصوص روستاها ها از میلگرد در ساخت وساز به اندازه کافی استفاده نمی کنند و همین عامل باعث ضعف کیفیت ساختمان شده است.

به گفته وی، می توان از طریق الیاف پلیمیری، مصرف میلگرد در ساختمان را کاهش داد اما متاسفانه در حال حاضر این تکنولوژی به صورت جامع در کشور شدنی نیست و دسترسی به این فرایند حدود 30 الی 40 سال، زمان خواهد برد.

آسویار با بیان اینکه هم اکنون مصرف فولاد در ساختمان سازی بهینه است و کمتر از این نمی تواند باشد، تاکید کرد: امروزه به دلیل افزایش قیمت محصولات فولاد، اغلب فعالان صنعت ساختمان به جای استفاده از مصالح فولادی از بتن در ساختمان بهره گرفته اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *