جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

ساخت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن آغاز شده است

عاون اجرایی رئیس‌ جمهور گفت: از برنامه ساخت ۴ میلیون مسکن عقب هستیم، اما فرایند کار خوب است و ساخت نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن را آغاز کرده‌ایم.

ساخت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن آغاز شده است اخبار نرخ بیکاری در ایران

به گزارش خبرگزاری فولادبان، محسن منصوری، گفت: روزی که ما دولت را تحویل گرفتیم، کشور نزدیک ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت، دولت با سختی این را برطرف کرد. ما با ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق دولت روبرو بودیم و روزی ۷۰۰ جان‌باخته کرونا داشتیم.
وی افزود: حتی اعلام شد باید منتظر تورم ۳ رقمی باشیم، چون بودجه عمومی کشور را که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بود، به ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان رساندند. نرخ رشد نقدینگی بالا بود و شما می‌دانید که همین‌ها ویرانگر است و امروز نقدینگی مهار شده است. شاید ما وضعیت خوبی در مسکن نداشته باشیم، اما نرخ تورم مسکن منفی است.
منصوری بیان کرد: دولت قبل معتقد به ساخت مسکن نبود و آقای عباس آخوندی معتقد بود که اولویت دولت، ساخت مسکن نیست و به اقتصاد آزاد اعتقاد داشت. در سال‌های گذشته، ساخت مسکن نکردند که نتیجه‌ آن همین می‌شود که امروز می‌بینید.
وی بیان کرد: کسری مسکن یعنی کمبود و ما ساخت مسکن را دنبال می‌کنیم، اما اینکه سالی یک میلیون مسکن بسازیم، متفاوت است. ساخت نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن را آغاز کرده‌ایم و کار به لطف خدا در جریان است. از برنامه ساخت ۴ میلیون عقب هستیم، اما فرایند کار خوب است. ۲۴۰ هزار باقی مانده مسکن مهر از دولت نهم و دهم داشتیم که امروز ۱۰۷ هزار واحد را آماده و تحویل داده‌ایم.
وی درباره تولید خودرو بیان کرد: سال قبل یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تولید کردیم که در دولت قبل، حدود ۴۰۰ هزار خودرو بود، در حد ۱۰۰ هزار خودرو مجوز داده شده است که خودرو وارد شود و فعلا این موضوع دنبال می‌شود.
منصوری درباره پرونده چای دبش، گفت: د‌ولت به محض آگاهی از این مسئله وارد موضوع شد، باید در این روایت‌ها نهایت دقت را داشته باشیم. اینکه هر کسی برای خود عدد و رقمی اعلام کند، درست نیست. شاید یادتان باشد چند وقت پیش گفتند یک کارخانه فولاد ۹۲ هزار میلیارد تومان اختلاس داشته است که درست نبود.
وی ادامه داد: من از موضع آقای دستغیب تشکر می‌کنم که گفت اعداد و ارقام باید به درستی بررسی و بیان شود. آقای اژه‌ای هم گفتند هیچ دولتی مانند این دولت، پیشقدم مبارزه با فساد نیست. اجازه دهیم که اعداد و ارقام به صورت درست بررسی شود. اولا همه ارزی که داده شده است برای چای نیست و برای تجهیزات هم بوده و یک شرکت هم نبوده و چند شرکت بوده است. این شرکت، معادل ریالی ارز نیمایی را پرداخت کرده است. وزارت اطلاعات، کار را دنبال می‌کند. من در دانشگاه علم و صنعت گفتم که جناب آقای فرزین بعد از ۱۰ روز از انتصا‌ب‌ خود، نامه جلوگیری از اختصاص ارز را زدند. عزم این دولت برای مبارزه با فساد، کاملا جدی است و ما ریشه فساد را می‌خشکانیم.
در مبارزه با فساد، موضوع محرمانه‌ای با مردم نداریم

منصوری، تصریح کرد: تجمیع حساب‌های دولتی صورت گرفته است. در دولت قبل، هر مجموعه و شرکت دولتی برای خود یک حساب داشت و گاه، چند میلیارد ته حساب، رسوب می‌کرد. امروز رصد می‌کنیم که اگر این عدد بالا باشد و تبدیل به خدمت نشود، حتما پیگیری شود.

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور، اظهار داشت: در حوزه انرژی، تولید ۸ هزار مگاوات برق داشتیم. نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ واحد راکد و نیمه فعال را فعال کردیم.

منصوری گفت: دولت تعهد کرده بود هر سال یک میلیون شغل ایجاد کند که سال گذشته ایجاد کردیم، امسال هم ۸۳۰ هزار شغل ایجاد کردیم. در بعضی از شهر‌ها ما در حوزه شغل کارگری، مشکل کار نداریم و امروز کسی بخواهد در کارخانه، کارگری کند، مشکلی ندارد. نرخ بیکاری ما ۷.۹ درصد است که کاهش خوبی در آن داشتیم و باید ادامه پیدا کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors