قدم اول شکوفایی بازار آهن و فولاد؛ مهار تورم و گرانی

عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن تهران ، بیان کرد: رونق صنعت ساختمان سازی با رونق بازار آهن و فولاد رابطه مستقیم دارد، لذا هرچقدر که صنعت ساختمان سازی با پیشرفت و توسعه روبرو شود به همان اندازه بازار آهن و فولاد به شکوفایی می رسد، البته به شرط اینکه گرانی و تورم، کنترل شود.

اکبر میرشفیعی در گفتگو با فولادبان، در خصوص ساخت یک میلیون مسکن در سال که بودجه آن، به تازگی در دولت تصویب شد، گفت: دولت نباید بودجه ای  به ساخت یک میلیون مسکن اختصاص دهد، چراکه طرح های جهش ملی و اقدام ملی از دو منبع تامین مالی می شود؛ منبع اول مربوط به آورده مردم و منبع دوم مرتبط به تسهیلات بانک ها به عموم است. لذا دولت در اینباره پولی به این طرح ها اختصاص نمی دهد، فقط تامین زمین کرده که هزینه آن زمین را نیز از مردم دریافت می کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ساختمان سازی در کشور سالانه 200 الی 250 هزار است، اظهار کرد: ساخت یک میلیون مسکن در سال غیرممکن است، چراکه اکنون در اوسط دولت سیزدهم هستیم و می توان گفت از شروع این دولت تا کنون، یک میلیون واحد ساختمان هم ساخته نشده است.

به گفته میرشفیعی، در حال حاضر به دلیل رکود، قیمت آهن ثابت و کمی کاهشی است اما شش ماه گذشته به دلیل رونق ساختمان سازی، قیمت آهن بسیار افزایشی بوده است. لذا قیمت محصولات ساختمانی باید مدیریت و کنترل شود، در غیر اینصورت اقتصاد کشور دچار ضرر و زیان می شود

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *