جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

صادرات؛ مسیری برای کاهش رکود بازار فولاد در زمستان/ لزوم اطلاع رسانی قطعی‌ها برای تنظیم تولید در کارخانجات

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران، باید در خصوص بحث صادرات فولاد نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم تا در فصولی که مصرف داخلی از محصولات فولادی کاهش می‌یابد، بتوانیم خلع به وجود آمده را با استفاده از این راه تا حدی برطرف کنیم.

صادرات؛ مسیری برای کاهش رکود بازار فولاد در زمستان/ لزوم اطلاع رسانی قطعی‌ها برای تنظیم تولید در کارخانجات اخبار

حمیدرضا رستگار در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت گاز فولادی‌ها در زمستان امسال مطرح کرد: تنها خواسته‌ای که فعالان فولادی از دولت در این خصوص دارند، این است که در صورت ایجاد محدودیت یا قطعی گاز در صنایع، حتما از قبل اطلاع رسانی انجام شود؛ چرا که با این اقدام، کارخانجات و تولیدکنندگان می‌توانند ساعات مشغول به کار خود را با قطعی‌ها تنظیم و از ضرر و زیان‌های احتمالی تا حدی جلوگیری کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به قطعی‌های چند سال اخیر در صنایع، می‌توان گفت قطع شدن انرژی به خط تولید و روند عادی تولید کارخانجات آسیب جدی وارد می‌کند؛ اما با این حال قطعی گاز و برق باید با هماهنگی صورت بگیرد که تا جای ممکن از کاهش تولید جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در رابطه با اینکه آیا جایگزینی برای محصولی مانند میلگرد در صنعت ساختمان وجود دارد، گفت: میلگرد برای سازه‌های ساختمانی از کانه‌های فلزی مانند تیرآهن، ارزان‌تر هستند و در واقع حداقل هزینه را برای ساختمان‌ها دارد. به همین دلیل جایگزینی برای آن وجود ندارد و حتی برای ساخت سازه‌های سبک نیز باید حداقل ستون‌های اصلی از میلگرد باشند.

به گفته رستگار، کشور ایران به دلیل چهار فصل بودن، حتی با وجود زمستان در برخی شهرها امکان ساخت و ساز وجود دارد که در صورت توجه به این موضوع، می‌توان تا حدی از تشدید رکود در زمستان جلوگیری کرد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت صادرات در زمستان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، باید در خصوص بحث صادرات فولاد نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم تا در فصولی که مصرف داخلی از محصولات فولادی کاهش می‌یابد، بتوانیم خلأ به وجود آمده را با استفاده از این راه تا حدی برطرف کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors