جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 20 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان ارائه شد:

ترس تولیدکنندگان اسفنجی از قطعی گاز

یک فعال بازار فولاد گفت: می‌توان گفت ترس مصرف کنندگان آهن اسفنجی از قطعی گاز و پیشگیری از توقف تولید، خریدهای هیجانی را به همراه داشت و تنها راهکار، کنترل معاملات توسط بازارساز است.

ترس تولیدکنندگان اسفنجی از قطعی گاز اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران احتمال افزایش قیمت آهن

محمود اصفهانی در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت بازار آهن و فولاد در کشور تصریح کرد: بازار آهن طی یک ماه گذشته روند منفی پشت سر گذاشته است. در این راستا، براساس مولفه‌های موثر و بنیادین که در واقع نرخ صادراتی و مورد تایید بازار است، می‌توان گران بودن یا ارزان بودن نرخ محصولات فولادی را مشخص کرد. یعنی در صورتی که قیمت کالا از نرخ صادراتی در بازار کمتر باشد، بازار آهن حباب منفی دارد و قیمت‌ها نیز ارزان هستند.

وی در ادامه افزود: از طرفی، در صورتی که قیمت محصولات فولادی در بازار بیشتر از نرخ صادراتی باشد، بازار حباب مثبت دارد و نرخ‌ها نیز گران محسوب می‌شوند. بر همین اساس، می توان گفت در یک ماه گذشته به جز روز شنبه ۱۸ آذرماه، بازار در وضعیت حباب منفی قرار داشت؛ اما روز گذشته به دلیل التهاباتی که در آهن اسفنجی به وجود آمد، در هر کیلوگرم این محصول، بیش از ۹۰۰ تومان افزایش قیمت را شاهد بودیم.

به گفته فعال بازار فولاد، روز گذشته محصول میلگرد نیز در هر کیلوگرم ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند.

اصفهانی با اشاره به اینکه بازار مواد اولیه خام و نیمه خام همیشه داغ است و در محصولات نهایی اکثر مواقع رکود وجود دارد، گفت: در بازار فولاد، محصولات نهایی سخت به فروش می‌روند و از سوی دیگر، به دلیل نبود ساخت و ساز، در این بازار رکود وجود دارد. حتی زمانی که در بازار آهن و فولاد حباب منفی وجود داشت نیز محصولات نهایی مانند میلگرد خریداری نداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، می‌توان گفت ترس مصرف کنندگان آهن اسفنجی از قطعی گاز و پیشگیری از توقف تولید، خریدهای هیجانی را به همراه داشت و تنها راهکار، کنترل معاملات توسط بازارساز است. همچنین با تداوم این روند، برآورد می‌شود رکود بازار محصولات نهایی که تقاضایی ندارد، تشدید شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors