جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 19 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولابان، مطرح شد؛

رونق بازار مسکن موجب پیشرفت صنعت فولاد خواهد شد/ لزوم قانون گذاری شفافیت قیمت در بازار مسکن

کارشناس مسکن، اظهار کرد: بخش مسکن به دلیل بی قانونی های مفرط و عمدی باعث ایجاد بحران های اجتماعی و اقتصادی در کشور شده و همچنین سایر بازارهای موازی از جمله بورس، طلا، فولاد و... دستخوش تغییرات کرده است.

رونق بازار مسکن موجب پیشرفت صنعت فولاد خواهد شد/ لزوم قانون گذاری شفافیت قیمت در بازار مسکن اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

مجید گودرزی در گفتگو با فولادبان، در پاسخ به این سوال که با حمایت دولت از بازار مسکن، آیا رونق در بازار آهن و فولاد ایجاد می شود، بیان کرد: یکی از چالش هایی اساسی در بازار مسکن، مسئله قاتون گذاری است، چراکه مباحث چگونگی قیمت گذاری در قانون مسکن، روشن و واضح نیست و هر کس بر اساس تفکر و منفعت خود در این بازار، قیمت گذاری می کند. لذا دستورالعمل های تعیین قیمت گذاری صحیح بازار مسکن، هم برای مصرف کننده و هم برای دولت لازم و واجب است چراکه باعث وصول درآمدهای مالیاتی توسط دولت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: محصولات فولاد در قیمت تمام شده مسکن، تاثیر سه تا پنج درصدی دارد. لذا در صورت رونق بازار مسکن، بخش آهن و فولاد نیز با توسعه و پیشرفت روبرو خواهد بود.

به گفته گودرزی، بر اساس شواهد و مدارک، به دلیل عدم شفافیت قیمت گذاری مسکن، می توان گفت که قانون مالیات بر خانه های خالی و خانه های لوکس نه تنها عایدی برای دولت نداشت بلکه هزینه تصویب این قوانین از درامد دولت نیز بسیار بیشتر شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors