جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تشریح رویکرد اقتصادی ایران در مجمع همکاری کشورهای اقیانوس هند و چین

رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی که به دعوت آژانس همکاری‌های توسعه‌ای بین المللی چین به این کشور سفر کرد در مجمع همکاری‌های توسعه‌ای کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و چین سخنرانی کرد.

به گزارش فولادبان، علی فکری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی به دعوت آژانس همکاری‌های توسعه‌ای بین المللی چین طی روز‌های ۱۶ و ۱۷ آذرماه در مجمع همکاری‌های توسعه‌ای کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و چین شرکت و در نشست اقتصاد دریا سخنرانی نمود.پ

در این نشست معاون وزیر اقتصاد با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور مقام معظم رهبری؛ به تشریح اهمیت اقتصاد دریا نزد مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران و تمایل ایران به توسعه روابط دو و چندجانبه با کشور‌های مختلف در چارچوب سیاست‌های ابلاغی فوق پرداخت.

در حاشیه این نشست معاون وزیر اقتصاد با آقای لیو معاون آژانس همکاری‌های توسعه بین المللی چین ملاقات و گفتگو نموده و ابعاد مختلف توسعه همکاری دو و چندجانبه در چارچوب مجمع فوق را با اتکا به روابط دوجانبه با طرف چینی مورد بررسی قرار داد.

در این نشست که با حضور مسئولان عالی استان یونن چین برگزار شد مقرر گردید زمینه‌های جدید همکاری دو و چندجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با محوریت آژانس مذکور و استان یونن پیگیری و طرفین چارچوب آتی همکاری‌ها را طراحی نمایند.

در حاشیه این نشست نیز علی فکری ضمن دیدار با معاون وزیر اقتصاد پاکستان، در خصوص آخرین وضعیت همکاری‌های در دست اجرای دو کشور مذاکره نمود.

فکری همچنین علاوه بر ملاقات با معاون وزیر منابع طبیعی میانمار با معاونین وزرای کشور مصر و سریلانکا نیز به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

دومین مجمع همکاری‌های توسعه‌ای کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و چین در روز‌های ۱۶ و ۱۷ آذر و در شهر کونمینگ مرکز استان یونن  برگزاری شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors