جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صادرات فولاد ایران روی شیب تند کاهش

ایران افزایش قابل توجهی را در صادرات مواد خام خود در طی هشت ماه اول امسال (21 مارس - 22 نوامبر 2023) داشته است،

صادرات فولاد ایران روی شیب تند کاهش اخبار

به گزارش فولادبان، به نقل نشریه جهانی متال‌اکسپرت(Metal Expert)، رشد صادرات محصولات نیمه‌تمام و فولاد تمام شده چشمگیر نبود. در آبان (23 اکتبر – 21 نوامبر 2023)، صادرات فولاد به دلیل کاهش تقاضای بین‌المللی کاهش یافت.
تولیدکنندگان محصولات نیمه‌تمام جمهوری اسلامی صادرات خود را در مقایسه با سال گذشته 7.4 درصد افزایش دادند و براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، 4.9 میلیون تن را در طول دوره گزارش شده صادر کردند. حجم بیلت و بلوم 2 درصد کاهش یافت و به 3.4 میلیون تن رسید، در حالی که صادرات اسلب به 37.6 درصد افزایش یافت و از مرز 1.5 میلیون تن عبور کرد. صادرات فولاد تمام‌شده 0.3 درصد افزایش یافت و بیش از 2.1 میلیون تن بود. فروش کارخانه‌های فولاد طویل با کاهش 1.2 درصد کمتر از 1.9 میلیون تن شد، در حالی که تولیدکنندگان فولاد تخت با افزایش 11.3 درصد عملکرد خود را به 295 هزار تن بهبود دادند.
فصل پاییز و درپی پایین آمدن تقاضا، صادرات نیز افت قابل توجهی را تجربه کرد. این افت بصورت ویژه، در آبان (23 اکتبر – 21 نوامبر 2023) با کاهش 23.6 درصدی محصولات نیمه‌تمام فولادی و سقوط تا میزان 678 هزار تن محسوس بود. اصلی‌ترین سهم افت نیمه‌تمام به بیلت اختصاص داشت، در حالی که صادرات افزایش یافت. افت صادرات فولاد تمام‌شده 18 درصد کاهش بود و به 297 هزار تن رسید. ریشه این اتفاق نیز به کاهش صادرات میلگرد باز می‌گشت.
رشد جهشی صادرات مواد خام در آبان نیز ادامه داشت. صادرات کنسانتره تقریبا 9 برابر شد و به 4.4 میلیون تن رسید. صادرات گندله 114.9 درصد افزایش یافت و به حدود 6.3 میلیون تن رسید. صادرات آهن اسفنجی و آهن اسفنجی بریکت نیز در همین مدت بهبود قابل توجهی یافت اما در مقایسه با بخش‌های دیگر مواد خام در آبان شاهد افت 45.7 درصدی بود و به 89 هزار تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors