جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 14 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان، مطرح شد؛

بررسی علل عقب ماندگی ذوب آهن اصفهان/ زیان دهی ذوب آهن از کجا شروع شد؟

کارشناس صنعت فولاد، اظهار کرد: در سرتا سر جهان، هر شرکت فولادی که زیر 25 میلیون تن تولیدی داشته باشد، محکوم به شکست اقتصادی است.

بررسی علل عقب ماندگی ذوب آهن اصفهان/ زیان دهی ذوب آهن از کجا شروع شد؟ اخبار بازار آهن و فولاد

ابوالفضل ذبیحی در گفتگو با فولادبان در رابطه با علل عقب ماندگی شرکت ذوب آهن اصفهان، بیان کرد: ذوب آهن از سال 1348 با تکنولوژی کوره بلند آغاز به کار کرد. این شرکت به عنوان بزرگ ترین واحد کشور از ابتدا با این تکنولوژی مشغول کار شد. از طرفی، تامین سوخت این فرایند، نیاز گسترده به کک داشت اما سوبسیتی به آن تعلق نمی گرفت. لذا این مجموعه به دلیل عدم سوبسیت، مجبور به خرید این محصول با قیمت جهانی بودند که به دلیل قیمت بالا، باعث زیان دهی این شرکت شد.

وی در ادامه افزود: از طرفی ذوب آهن برای رهایی از زیان، حاضر به ساخت مجموعه ای به نام صبا شد، که این واحد، سالانه یک ونیم میلیون تن ورق تولید می کرد. اما در این حین، فولاد مبارکه تصمیم به خریداری این تولیدات از واحد صبا کرد که با موافقت شرکت ذوب آهن روبرو شد. لذا این واگذاری اشتباه ترین تصمیمی بود که توسط ذوب آهن انجام شد و ارزش افزوده تولیدات ورق، نصیب شرکت فولاد مبارکه شد.

به گفته ذبیحی، فولاد مبارکه با ظرفیت چهار ونیم میلیون تن زنجیره با روش کوره قوس الکتریکی شروع به کار کرد. از طرفی این مجموعه محصولات خود در زمینه کنسانتره، گندله سازی، احیا مستقیم، واحدهای ریخته گری، نورد گرم، نورد سرم و… را تولید کرد و به عبارتی زنجیره تولیدات را تکمیل کرد. همچنین این مجموعه ظرفیت خود از چهار ونیم میلیون را به هفت و نیم میلیون و در نهایت به یازده میلیون تن افزایش داد اما شرکت ذوب آهن، افزایش ظرفیتی نداد و همان عامل به مرور باعث زیان دهی این مجموعه شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors