Please use a valid API Key کربن زدایی از حمل و نقل سنگ آهن در بندر هدلند استرالیا / راه‌اندازی نیروگاه گاز طبیعی مایع (LNG) - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کربن زدایی از حمل و نقل سنگ آهن در بندر هدلند استرالیا / راه‌اندازی نیروگاه گاز طبیعی مایع (LNG)

نشریه پلتس: به جهات کربن زدایی و برای حفظ محیط زیست در بندرهدلند استرالیا، نیروگاه گاز مایع جایگزین سوخت های فسیلی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فولادبان، و به نقل از نشریه خارجی پلتس، بندرهدلند در استرالیای غربی که بزرگترین بندر صادراتی سنگ آهن در جهان است قصد دارد به عنوان گامی درجهت کربن زدایی، نیروگاه گاز مایع طبیعی را راه‌اندازی کرده و تسهیلات جایگزینی سوخت‌های فسیلی با سوخت گاز مایع طبیعی در حمل‌و‌نقل دریایی را به‌ زودی فراهم کند. این اقدام بصورت موثری می‌تواند ردپای کربن صنایع معدنی استرالیا را کاهش داده و به حفظ محیط زیست این کشور کمک کند.

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که به‌تازگی فعالان محیط زیست در استرالیا اعتراضاتی را در بندر نیوکاسل در سواحل شرقی استرالیا ترتیب دادند و خواستار پایان دادن به اتکای طولانی‌مدت این کشور به صادرات سوخت فسیلی شدند.

گاز طبیعی که به سوخت تمیز معروف است بهترین نوع سوخت شناخته شده است چراکه بعد از احتراق نسبت به سایر انواع سوخت‌ها حداقل دی‌اکسیدکربن (CO2) از آن تولید می‌شود. سوخت مایع دارای بازده احتراق بالاتر از سوخت جامد است و باعث تولید انرژی بیشتر با مصرف کمتر می‌شود. علاوه بر این، سوخت مایع دارای قابلیت جابجایی و توزیع آسان‌تر از سوخت جامد است و نياز به تجهيزات و نيروي انساني کمتري برای حمل و نقل، بارگيري و تخليه دارد.

ظرفیت تولید اولیه گاز مایع طبیعی این نیروگاه 500 هزار تن در سال خواهد بود که با درنظر گرفتن بندر هدلند به‌ تنهایی و بدون در نظر گرفتن سایر بنادر اصلی استرالیا، پتانسیل رشد تقاضا برای این سوخت تا میزان یک میلیون تن تا پایان سال 2023 پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors