جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 12 آذر 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 12 آذر؛ تاثیر کریسمس در بازار فولاد/ نوسانات قیمت در مقاطع فولاد جهانی همچنان ادامه دارد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از رشد قیمت‌ تیرآهن و پروفیل حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 12 آذر؛ تاثیر کریسمس در بازار فولاد/ نوسانات قیمت در مقاطع فولاد جهانی همچنان ادامه دارد اخبار بازار آهن و فولاد احتمال افزایش قیمت آهن

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ 50 هزار و 500 تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش حدود 300 تومانی داشته است.

ثبات قیمتها در بازار میلگرد در شرایطی که دیروز روند صعود را طی می‌کرد ناشی از ثبات نسبی در بخش ارزی است. بازار نبشی و ناودانی هم با نرخ‌های دیروز معامله شدند و بدون تغییر به کار خود ادامه دادند. بازار تیرآهن و پروفیل اما افزایش اندکی را تجربه کردند. امروز در بازار جهانی به دلیل تعطیلی قیمت ارائه نشد.

این روند به نظر می‌رسد تا زمان کریسمس ادامه داشته باشد. این موضوع باعث خواهد شد به دلیل سرمای هوا و تعطیلات سال نو میلادی تقاضای فولاد به پایین‌ترین حد خود خواهد رسید. از سوی دیگر کشورهای فولادساز که فاقد گاز هستند فعالیت خود را محدود می‌کنند تا درآمدهای ارزی صرف این موارد نشود و پاسخگوی بخش خانگی و تجاری باشند.

بررسی بازار فولاد در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد روند صعودی اخیر قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در بازار چین هفته گذشته متوقف شد و از بالاتر از ۱۳۵ دلار هر تن به حدود ۱۳۲ دلار هر تن سی اف آر چین رسید. در طول هفته قیمت کمتر از ۱۳۰ دلار هم شد. ضرردهی واردات سنگ آهن و کاهش نقدینگی در بازار چین قیمت را نزولی کرده فعالیت بازار کم شد.

در هفته‌ای که گذشت بازار‌های قراضه صعودی بودند. در بازار واردات قراضه ترکیه رشد قیمت ۱۱ دلاری ثبت شد و به ۴۰۱ دلار هر تن سی اف آر رسید که بیشتر به دلیل افزایش خرید‌های این وقت از سال بود. قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن با ۱۱ دلار بهبود به ۳۴۵ دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز هفته گذشته میلادی با ۵ دلار بهبود ۳۸۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. هفته گذشته بیلت صادراتی فوب دریای سیاه با حدود ۳ دلار بهبود به ۴۹۸ دلار هر تن فوب رسید. در بازار داخلی چین قیمت بیلت از ۵۱۰ دلار هفته قبل به ۵۱۲ دلار هر تن درب کارخانه بهبود داشت. بیلت وارداتی به چین نیز ۴۵۹ دلار هر تن سی اف آر بود که رشد جزیی داشت. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت تنها یک دلار رشد داشته ۵۳۱ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. قیمت میلگرد صادراتی چین هفته گذشته با ۲ دلار رشد به ۵۵۲ دلار هر تن فوب رسید. قیمت میلگرد در بورس شانگ‌های نیز از ۵۵۶ دلار به ۵۵۳ دلار رسید.

قیمت میلگرد صادراتی ترکیه نیز از ۵۸۲ دلار به حدود ۵۸۷ دلار هر تن فوب افزایش داشت. در جنوب شرق آسیا میلگرد وارداتی ۵۵۶ دلار هر تن سی اف آر بود. در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۸۳۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه با ثبات شنیده شد و در بازار داخلی اروپا نیز قیمت میلگرد ۱۰ یورو رشد داشته ۶۰۵ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد.

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه با حدود ۷ دلار بهبود به ۵۹۰ دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین در ۵۶۲ دلار هر تن فوب ثبات نسبی داشت. در جنوب شرق آسیا آخرین قیمت ورق گرم بین ۵۵۷ تا ۵۷۸ دلار هر تن سی اف آر بود.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۱۰ یورو افت داشته ۶۶۵ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار داخلی امریکا هم ورق گرم با ۵۰ دلار رشد ۱۰۰۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه شد.

در مورد بازار داخلی چین، بهبود تقاضا در میان صنایع مصرف کننده فولاد نتوانسته انتظارات بازار را برآورده کند و سقوط مداوم بخش املاک ممکن است همچنان بر مصرف فولاد تأثیر منفی بگذارد. طی ژانویه تا اکتبر، تولید فولاد خام چین افزایش ۱.۴ درصدی را در مقایسه با سال گذشته ثبت کرد، در حالی که مصرف ظاهری فولاد خام این کشور ۲ درصد کاهش یافت که نشان می دهد عدم تعادل بین عرضه و تقاضا هنوز برقرار است. با این حال، موجودی فولاد به طور پیوسته کاهش یافته و فشار بازار از سمت عرضه را تا حدودی کاهش داده است.

از آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد قیمت ها با ثبات همراه بود.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت ها هم چون روز قبل اعلام شد.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 200 تا 700 تومان افزایش داشت و در بخش شاخه ای نیز 45 تا 91 هزار تومان رشد قیمت را شاهد بودیم.

همچنین در بازار پروفیل قیمت محصولات 200 تومان افزایش داشته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors