جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

وعده برقی وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال در خیابانهای شهر اتوبوس و تاکسی‌های برقی به حرکت در می آید.

وعده برقی وزیر صمت اخبار

به گزارش خبرگزاری فولادبان، وزیر صنعت، معدن و تجارت سه شنبه شب ۷ آذر در برنامه گفتگوی ویژه خبری صداوسیما درباره توانمندی داخلی در تولید اتوبوس برقی گفت: تولید اتوبوس برقی به تازگی آغاز شده است ، اما در بخش نوآوری و طراحی و ساخت نمونه، در مپنا از دو سه سال پیش کار آغاز شد و دربازدید یازدهم اردیبهشت رئیس جمهور از مپنا ، به اداره استاندارد دستور داد شتاب بیشتری به کار بدهند.

عباس علی آبادی گفت: نخستین اتوبوس برقی کشور با استفاده از ظرفیت‌های استانداردسازی ایران استاندارد شده است که این یک اقدام مهم متهورانه است که اداره استاندارد با تمام دقت این کار را انجام داد، و بالاخره نخستین خط تولید اتوبوس برقی امروز افتتاح شد.

وزیر صمت در ادامه گفت: به نظرم تا پایان امسال به طور محسوس اتوبوس‌های برقی و همچنین خودرو‌های برقی یا تاکسی‌های برقی را در شهر خواهیم دید. این محسوس خود یک عدد خیلی خیلی کلی و گنگ است، ولی من تلاش خواهم کرد که این عدد را هرچه بیشتر افزایش بدهم. ما باید متناسب با ظرفیت‌های داخل سرعت مان را افزایش بدهیم و تمام تلاشمان را بسیج کنیم که ظرفیت‌ها را بالا ببریم، اما ساخت داخل به این معنا نیست که ما صد درصد یک وسیله را بخواهیم همه را خودمان بسازیم، ما می‌توانیم از آن قسمت‌هایی شروع بکنیم که ظرفیت‌های داخلی مان نامحدود است، در موضوع ساخت بدنه و ساخت اجزای اصلی اتاق اتوبوس که کمبود چندانی نداریم و نیاز‌ها را می‌توانیم تامین کنیم

علی آبادی در پایان افزود: تا پایان سال حدود صددستگاه اتوبوس جدید برقی خواهیم داشت، اما چنانچه حمایت بشود این عدد می‌تواند افزایش پیدا بکند و در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت بگیرد. اتوبوس برقی، تاکسی برقی، موتورسیکلت برقی این‌ها پدیده‌های هستند که نیازمند فرهنگ سازی است تا مردم با آن آشنا شوند، ماشین های برقی بی صدا هستند و همین بی صدا بودن بایستی برای مردم ما به تدریج جا بیفتد که در مسیر اتوبوس برقی نباشند، در مسیر موتورسیکلت‌ها در خیابان قرار نگیرند چون از طریق صدایی که موتور می‌دهد نمی‌توانند متوجه بشوند، اگرچه بعضی شیوه نامه ها می‌گوید یک صدای مصنوعی ایجاد بکنیم برای اینکه مردم متوجه بشوند، اگرچه ما داریم تلاش می‌کنیم که با شیوه نامه هایی محدود کننده‌هایی بگذاریم، اما باید آموزش و فرهنگسازی را جدی بگیریم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors