در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

وزارت مسکن دلخوش به کاهش قیمت محصولات فولادی/ دولت اقدامی در این راستا انجام نداده است

رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد تصمیماتی که دولت در زمینه قیمت‌گذاری فولاد می‌گیرد، تصمیمات غیرکارشناسی شده و هیجانی هستند.

نادر سلیمانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به پیشنهاد وزارت مسکن در راستای کاهش قیمت برخی کالاها اظهار کرد: وزارت مسکن به دنبال این است که محصولاتی مانند میلگرد و تیرآهن را ارزان کند که البته میزان آن مشخص نیست. از طرفی در چند سال اخیر، با افزایش 25 برابری قیمت گاز، رشد 30 برابری قیمت برق و سایر عوامل تأثیرگذار، نرخ متوسط تمام شده یک کیلوگرم شمش حداقل به حدود 18 تا 19 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بنابراین با چنین عملکردی سوالی مطرح می‌شود که چگونه می‌توان میلگرد ارزان قیمت دست مردم داد؟ بر همین اساس، باید دید منظور وزارت مسکن از میلگرد و تیرآهن ارزان چیست؟

رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: همچنین ناگفته نماند که دولت تا امروز مولفه‌های تولید و قیمت تمام شده حامل‌های انرژی را کاهش نداده است. کدام یکی از این اقدامات، توسط دولت صورت گرفته که بگوییم گامی موثر برای ارزان کردن نرخ محصولات فولادی برداشته و حالا باید کارخانجات برای کاهش قیمت اقدام کنند؟

سلیمانی در مثالی عنوان کرد: این درحالیست که قیمت محصولات فولادی در روند افزایشی قرار گرفته و محصولاتی که به صورت عمده در دست دولت است نیز بیش از سایر محصولات افزایش پیدا کرده‌اند. به طور مثال، امروزه قیمت آهن اسفنجی در اختیار دولت قرار گرفته که در 3 ماهه اخیر مانند شمش، میلگرد و ورق حدود 10 تا 20 درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است. در نهایت می‌توان گفت کاهش قیمت‌ها در فولاد امکان پذیر نیست.

وی در پایان با بیان اینکه پیشنهاد وزارت مسکن برای کاهش قیمت محصولات فولادی فقط یک بار خبر درمانی دارد، گفت: در نهایت با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد تصمیماتی که دولت در زمینه قیمت‌گذاری فولاد می‌گیرد، تصمیمات غیرکارشناسی شده و هیجانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *