جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 30 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس فولادی با فولادبان ارائه شد؛ 

ظلم دولت به تولیدکنندگان با قطعی گاز واحدها در زمستان/ سود هنگفت دلالان با خروج فولاد از بورس کالا 

یک کارشناس فولادی گفت: در صورتی که معاملات محصولات فولادی به خارج از بورس کالا منتقل شود، هر فردی که حواله و ارتباط بیشتری داشته باشد، سود خواهد برد و در نتیجه، می‌توان گفت بحث جهان سومی به وجود می‌آید. 

ظلم دولت به تولیدکنندگان با قطعی گاز واحدها در زمستان/ سود هنگفت دلالان با خروج فولاد از بورس کالا  اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

تورج امینی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد: با توجه به شرایط فعلی، می‌توان گفت همین که بازاری مانند بورس کالا در کشور وجود دارد، برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جای شکر دارد. اوایل دهه 60 که محصولات خارج از بورس معامله می‌شد، وضعیت وحشتناکی در معاملات بود که به همین دلیل با وجود وضعیت مبهم بورس کالا، به عرضه محصولات در این بازار راضی هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورتی که معاملات محصولات فولادی به خارج از بورس کالا منتقل شود، هر فردی که حواله و ارتباط بیشتری داشته باشد، سود خواهد برد و در نتیجه، می‌توان گفت بحث جهان سومی به وجود می‌آید.

کارشناس صنعت فولاد با تأکید بر اینکه باید عرضه محصولات فولادی در بورس کالا صورت بگیرد و محدودیت‌ها نیز برداشته شود، گفت: تصمیماتی مانند خروج فولاد از بورس تصمیمی است که لطمه بیشتری به صنایع و اقتصاد کشور وارد می‌کند. در واقع می‌توان گفت حداقل در بورس کالا آماری از خرید و فروش و قیمت‌ها مشخص است و نظارت نسبی وجود دارد.

امینی با اشاره به قطعی گاز فولادی‌ها در زمستان اظهار کرد: قطعی گاز در زمستان ظلم دولت به تولیدکنندگان است؛ چرا که محدودیت‌ها را در صنایع افزایش می‌دهد. ضمن اینکه محصولی مانند آهن اسفنجی که در حال حاضر هر هفته حدود 80 هزار تن عرضه می‌شود، مقدار آن در زمستان به 40 هزار تن خواهد رسید. بر همین اساس، قیمت این محصول در زمستان روند صعودی شارپی را تجربه خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به برودت هوا، امکان کار ساختمانی در زمستان بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین با وجود مشکلاتی مانند کاهش مواد اولیه و افزایش قیمت محصولات، کمبود گاز در زمستان کوهی از مشکلات را برای تولیدکنندگان به همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors