جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

فولادسازان سود صادرات را به بازار داخلی ترجیح می‌دهند

یک فعال فولادی گفت: برخی مواقع در بازار داخلی به ویژه در بحث آهن اسفنجی، تقاضای مورد نیاز پوشش داده نمی‌شود که بر همین اساس، به نظر می‌رسد کارخانجات بحث صادرات را به بازار داخلی ترجیح می دهند.

فولادسازان سود صادرات را به بازار داخلی ترجیح می‌دهند اخبار

جهانشاه یوسفی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه نظارت دولت بر عرضه محصولات فولادی در بورس ضعیف است، گفت: امروزه سیاست‌هایی که بورس کالا اعمال می‌کند، این است که ترجیحاً ابتدا باید بازار داخلی اشباع شود و سپس مازاد آن در حوزه صادرات مورد استفاده قرار بگیرد که البته در عمل، گاهاً این گونه نیست.

وی افزود: برخی مواقع در بازار داخلی به ویژه در بحث آهن اسفنجی، تقاضای مورد نیاز پوشش داده نمی‌شود که بر همین اساس، به نظر می‌رسد کارخانجات بحث صادرات را به بازار داخلی ترجیح می دهند.

رئیس هیئت مدیره فولاد فاتح کبیر با اشاره به تشکیل کمیته 3 جانبه بورس کالا تصریح کرد: عرضه محصولات فولادی در بورس بهترین راه برای توازن قیمت‌ها است؛ چرا که بحث شفاف سازی آن اهمیت زیادی دارد. در واقع کلیه تولیدکنندگان، محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و اگر مازادی نسبت به بازار داخلی داشته باشند، برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یوسفی اظهار کرد: به همین دلیل، در کمیته ۳ جانبه دولت باید شرایط تمام تاثیرگذاران این حوزه اعم از مسکن، تولیدکنندگان آهن اسفنجی، فولاد میانی و سایر آن را در نظر بگیرد که در نهایت خروجی آن تأثیر منفی در بازار نداشته و به نفع تولید کننده و تمام زنجیره فولاد باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این صورت برآورد می‌شود قیمت‌ها منطقی شوند که شاید به نفع تمام زنجیره و در نهایت مصرف کننده باشد. بنابراین عرضه محصولات در بورس کالا روند بهتری برای نرخ‌گذاری خواهد بود؛ به شرطی که معاملات تمام محصولات از آهن اسفنجی و سنگ آهن تا مقاطع و محصولات نهایی در این بازار انجام شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors