در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

کمبود گاز در زمستان، صادرات آهن اسفنجی را محدود می کند؟

کارشناس فعال در صنعت فولاد، اظهار کرد: باتوجه به نبود گاز، پیش بینی می شود طی یک ماه آینده به دلیل کمبود تولید آهن اسفنجی قیمت این محصول افزایشی شود.

جهانگی شکری، کارشناس فولاد در گفتگو با فولادبان، تصریح کرد: در حال حاضر، باتوجه به آمار ارائه شده، صادرات محصول آهن اسفنجی افزایشی شده است. لذا به دلیل کمبود گاز، لازم است صادرات این محصول محدود شود تا هم قیمت عرضه آهن اسفنجی در بازار متعادل باشد و هم شرکت های تولیدکننده محصولات فولادی دچار اختلال نشوند.

به گفته وی، 90 درصد قیمت شمش فولادی متاثر از قیمت محصول آهن اسفنجی است چراکه ماده اولیه شمش از آهن اسفنجی تامین می شود.

این کارشناس فولاد با اشاره به اینکه بورس کالا باید در شفاف سازی قیمت گذاری معاملات محصولات فولادی اثربخش باشد، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بورس کالا به جای شفافیت در قیمت گذاری، شرایط چگونگی تعیین و تکلیف بازار و همچنین قیمتگذاری دستوری را اجرایی می کند.

شکری از قانون جدید معاملات در بورس کالا انتقاد کرد و ادامه داد: به تازگی در بورس کالا قانونی در خرید معاملات ایجاد شده که  اگر اجناسی توسط تقاضاکنندها خریداری شود، یک درصد مثبت و اگر اجناسی خریداری نشود، 40 درصد منفی در سامانه تولیدکننده ها ثبت می شود. لذا در هیچ کجای جهان چنین چیزی وجود ندارد، چراکه این قانون گذاری تولیدکنندگان را دچار اختلال می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *