جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی دبیر انجمن سنگ آهن با فولادبان عنوان شد؛

حاکمیت رکود در بازار شمش

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: در حال حاضر، به نظر می‌رسد روند قیمتی محصول شمش در رکود قرار دارد؛ چرا که با نزدیک‌تر شدن به پایان سال، فولادی‌ها در شرایط خوبی قرار نمی‌گیرند.

حاکمیت رکود در بازار شمش اخبار

سعید عسکرزاده در گفتگو با فولادبان با تاکید بر اینکه حاکمیت در تلاش است تا قیمت شمش افزایش پیدا نکند، اظهار کرد: در حال حاضر، به نظر می‌رسد روند قیمتی محصول شمش در رکود قرار دارد؛ چرا که با نزدیک‌تر شدن به پایان سال، فولادی‌ها در شرایط خوبی قرار نمی‌گیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، معمولاً مسائل عمرانی و ساخت و ساز در ماه‌های سرد سال کاهش می‌یابد و به نظر می‌رسد این جریان معکوس نخواهد شد؛ به همین دلیل روند قیمتی فولاد در همین محدوده باقی خواهد ماند.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: همچنین کمبود گاز در صنایع نیز میزان تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما می‌توان گفت در زمستان پیش‌رو، مسئله کاهش ساخت و ساز و کسری گاز همدیگر را خنثی خواهند کرد و نرخ محصولات تغییر زیادی ندارند، مگر اینکه جو روانی در کشور غالب شود.

عسکرزاده با اشاره به محدودیت صادراتی الکترود گرافیتی توسط چین، گفت: زمانی که صنعت کشور به کالایی وابستگی دارد، باید به گونه‌ای آن را فارغ از شرایط پیش آمده با برنامه دراز مدت تامین کنیم. همیشه در مقاطع مختلف زمانی از این اتفاقات برای الکترود گرافیتی افتاده است و کنترل نکردن چنین وضعیتی، نشان از عدم برنامه ریزی درست برای تأمین مایحتاج لازم در تولید پایدار یکی از بزرگ‌ترین صنایع فعال کشور است.

به گفته وی، الکترود گرافیتی یک ماده مصرفی قابل توجه در فرایند فولادسازی است و تمام کوره‌های قوس الکتریکی از آن به عنوان عامل انتقال انرژی الکتریکی به گرمایی برای ذوب فلزات استفاده می‌کنند.

دبیر انجمن سنگ آهن در پایان خاطرنشان کرد: این درحالیست که افتتاح کارخانه الکترود گرافیتی اردکان یزد عقب افتاده و به عنوان یک بحث مهم برای صنعتی استراتژیک مانند فولاد، برای الزامات تولید آن کم لطفی شده است. بر همین اساس، برای تداوم وضعیت فعلی، باید به نقطه‌ای برسیم که تحریم‌ها در صنعت تاثیر نگذارد و یا داخلی سازی الکترود را نهایی کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors