جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحریم الکترود گرافیتی چین تهدیدی برای ایران نیست

یک کارشناس فولادی گفت: فولادسازان ایرانی به دلیل بحث تحریم، روند قیمت ارز و امثال آن، معمولاً ذخایر الکترود زیادی دارند؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت حتی برخی فولادسازان گاهی تا یک سال ذخایر الکترود خود را انبار می‌کنند.

تحریم الکترود گرافیتی چین تهدیدی برای ایران نیست اخبار

پیمان شوریابی در گفتگو با فولادبان در خصوص ممنوعیت صادرات الکترود گرافیتی چین اظهار کرد: در حال حاضر چین در حال اجراکردن سیاست‌های انبساطی پولی است و قصد دارد بخش مسکن خود را تحریک کند. از طرفی، به دلیل اینکه الکترودهای گرافیتی بخشی از زنجیره فولاد هستند و با تحریک بخش مسکن، احتمالا بازار الکترودها ملتهب و نرخ‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: بر همین اساس، کشور چین قصد دارد با جلوگیری از صادرات ابتدا نیازهای داخلی خود را برطرف کند. البته ناگفته نماند که فولادسازان ایرانی به دلیل بحث تحریم، روند قیمت ارز و امثال آن، معمولاً ذخایر الکترود زیادی دارند؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت حتی برخی فولادسازان گاهی تا یک سال ذخایر الکترود خود را انبار می‌کنند.

این کارشناس فولادی بیان کرد: بنابراین می‌توان گفت چنین محدودیت کوتاه مدتی، تأثیری در فولاد ایران نخواهد داشت؛ چرا که فولادسازان ایرانی با دپوی الکترود در انبارها، این وضعیت را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به جایگزینی روسیه به جای ایران در بازارهای فولادی منطقه گفت: زمانی که اتحادیه اروپا روسیه را تحریم کرد، این کشور به بازارهای هدف ایران حمله کرد و بخش بزرگی از بازارهای صادراتی را که به کشورهای چین و هند متصل است، برای خود کرد؛ به گونه‌ای که روسیه به چین و هند فولاد بیشتر با قیمت کمتر از قیمت‌های جهانی می‌فروشد.

شوریابی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت این اتفاق باعث شد بازارهای صادراتی ما با وجود وضع عوارض صادراتی با فشار بیشتری مواجه شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors