در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

عدم تعادل و هماهنگی در چرخه محصولات فولاد عامل نوسانات قیمتی آهن اسفنجی است

مدیر اسبق فولاد مبارکه، بیان کرد: تولیدات محصولات فولادی در کشور نیازمند اصلاح و بازنگری است چراکه آهن اسفنجی در کشور متناسب با واحدهای گندله سازی و دیگر اقلام فولادی، ساخت و بهره برداری نمی شود.

حمیدرضا عظیمیان در گفتگو با خبرنگار فولادبان، بیان کرد: متاسفانه امروزه چرخه محصولات فولادی انسجام و هماهنگی ندارد به همین علت نوسانات قیمتی در خصوص محصول آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره ایجاد می شود. همچنین در بعضی از مواقع نیز به دلیل عدم تعادل بین چرخه فولادی با مازاد گندله و یا کمبود آهن اسفنجی مواجه می شویم.

به گفته وی، یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت آهن اسفنجی و کمبود تولید و عرضه این محصول به قطعی گاز و برق در کشور برمی گردد.

مدیر اسبق فولاد مبارکه، ادامه داد: برخی از شرکت های تولیدکننده آهن اسفنجی، خود مصرفی دارند. اما در این میان شرکت های خصوصی نیز هستند که فقط تولیدکننده این محصول هستند  و در صورت افزایش قیمت آهن اسفنجی به حاشیه سودهای کلان خواهند رسید.

عظیمیان با بیان اینکه اگر قیمت محصولات فولادی افزایش پیدا کنند، شرکت های تولید کننده با کاهش سود روبرو می شوند، اظهار کرد: اگر محصول آهن اسفنجی تا زمستان با افزایش قیمت نامتعارفی روبرو شود، دولت موظف است که عرضه این محصول را کنترل و مدیریت کند، چراکه در صورت افزایش قیمت بیش از اندازه آهن اسفنجی با افزایش قیمت شمش و دیگر محصولات فولادی روبرو خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *