جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار سرمایه داخل 08 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ رشد منطقی بازار سرمایه ادامه می‌یابد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: برآورد می‌شود هفته آینده احتمالاً بازار روند متعادلی داشته باشد و حتی اگر دچار اصلاح شود، این اصلاحات به صورت زمانی و چرخش نقدینگی بین صنایع مختلف خواهد بود.

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ رشد منطقی بازار سرمایه ادامه می‌یابد اخبار بازار سرمایه داخل آینده بازار فولاد

ابراهیم سماوی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: بازار سهام روز سه‌شنبه رشد شارپی را به ثبت رساند و پس از ماه‌ها توانست در بخش ارزش معاملات به بیش از 20 هزار میلیارد تومان دست پیدا کند که رکورد بسیار خوبی محسوب می‌شود. در واقع، می‌توان گفت تقریباً از دو سال گذشته این رکورد تکرار نشده بود.

وی گفت: هفته گذشته مصوبه کاهش ضریب اعتبار کارگزاری تصویب شد و در هفته جاری، ابلاغیه‌‎ای مبنی بر کاهش سهم صندوق‌های درآمد ثابت از 15 درصد به 10 درصد تأیید شد که این 10 درصد می‌توانست شامل سهام باشد. در این میان، هر چند طبق برآوردهای صورت گرفته، از لحاظ مقداری دارایی‌های این صندوق‌ها حدود 10 هزار میلیارد تومان است و وضعیت آنها به گونه‌ای نیست که به فروش سهام نیاز داشته باشند اما همین خبر منجر به منفی شدن بازار در آخرین روز معاملاتی هفته شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اراده‌ای که از سمت دولت وجود دارد، می‌تواند هیجانات و شدت رشد بازار سرمایه را کنترل و مدیریت کند تا اتفاقاتی مانند سال 99 پیش نیاید.

سماوی با اشاره به استراحت زمانی بورس، مطرح کرد: بازار همچنان تشنه نقدینگی است و روز 6 اردیبهشت ماه بیش از 13 همت ارزش معاملات ثبت کرد و این عملکرد، نشان می‌دهد ارزش معاملات هفته آینده پتانسیل رسیدن به بیش از 10 هزار میلیارد تومان را دارد. در واقع دست به دست شدن سهام می‌تواند اتفاق خوبی برای بازار سرمایه باشد؛ چرا که زمانی که ارزش معاملات بالا باشد، استراحت بازار بیشتر از جنس قیمتی، استراحت زمانی خواهد بود.

وی در خصوص پیش‌بینی وضعیت هفته آتی بازار اظهارداشت: برآورد می‌شود هفته آینده احتمالاً بازار روند متعادلی داشته باشد و حتی اگر دچار اصلاح شود، این اصلاحات به صورت زمانی و چرخش نقدینگی بین صنایع مختلف خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در روز چهارشنبه شاهد ورود حدود 160 میلیارد تومان پول افراد حقیقی به بازار بودیم که براساس شواهد در روزهای اخیر، هفته آینده بازار سرمایه روند متعادل رو به بالایی خواهد داشت و انتظار ریزش آنچنانی وجود ندارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors