جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 15 آبان؛ آمریکا از نابه‌سامانی بازار فولاد بهره بردند/ احتمال تورم در 1403 به دلیل افزایش سقف بودجه

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از ثبات اکثر قیمت‌ها حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 15 آبان؛ آمریکا از نابه‌سامانی بازار فولاد بهره بردند/ احتمال تورم در 1403 به دلیل افزایش سقف بودجه اخبار احتمال افزایش قیمت آهن

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ ارز در بازار غیر با قیمت 51 هزار و 250 تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش حدود 200 تومانی داشته است.

ظاهرا مداخله بانک مرکزی در بازار غیر رسمی توانسته پس از چند هفته تاثیر خود را بگذارد اما باید توجه داشت وضعیت بازار نسبت به گذشته تغییر کرده و با کوچکترین تکانه واکنش نشان می‌دهد. اکنون یکی از اقداماتی که بانک مرکزی در بازار غیر رسمی انجام می‌دهد مداخله در نقش بازار ساز است.

همین موضوع نرخ ارز را از پایه حدود 53 هزار تومان به کانال 5 هزار تومان رسانده است. این کاهش قیمت در بازار میلگرد ایران تاثیر زیادی نداشت و امروز هم روند افزایش قیمت را طی کرد.

این در حالی است که در بخش نبشی و ناودانی و همچنین بازار کیلویی تیرآهن ثبات قیمت را شاهد بودیم. پروفیل نیز که در هفته گذشته روند رشد قیمت را طی می کرد امروز با همان نرخ روز گذشته به کار خود ادامه داد.

به نظر می‌رسد رکود در بازار فولاد تا پایان سال ادامه داشته باشد. به این دلیل که ماه آینده بودجه سال 1403 راهی مجلس شورای اسلامی می‌شود و قطعا درآمدها روند افزایشی خواهد داشت. همچنین در مجلس شورای اسلامی در جریان لایحه بودجه سقف اعداد و ارقام بالا می رود که این موضوع می تواند تبعات تورمی داشته باشد.

نگاهی به وضعیت بازار جهانی نشان می‌دهد ترکیه در صادرات فولاد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. از افزایش قیمت قراضه آهن گرفته تا از دست دادن بازارهای سنتی خود به دلیل افزایش قیمت تمام شده. همچنین روسیه که در گذشته به دامپینگ قیمتی مشغول بود اکنون قیمتهای خود را افزایش داده تا بتواند با صادرات کمتر درآمد بیشتری داشته باشد.

آلمان نیز فولادسازان وضعیت مطلوبی ندارند و افزایش هزینه های انرژی بر قیمت تمام شده فولاد اولین اقتصاد اروپا تاثیر گذاشته است. از این وضعیت آمریکا سود زیادی می‌برد. به این دلیل که چین به دلیل کاهش ساخت و ساز حمایت های خود را در زمینه صنعت فولاد افزایش داده اما نتیجه مطلوب به دست نیاورده است.

از سوی دیگر آمریکا یکی از تامین کنندکان مواد اولیه برخی کشورها مانند ترکیه هستند و در این وضعیت تقاضا برای مواد اولیه افزایش یافته است. آمریکا در واقع بدون هزینه درآمد خود را از بخش فولاد افزایش داد. هرچند چین اعلام کرده در آینده نه چندان دور دوباره ابر قدرت بازار فولاد خواهد شد اما از وضعیت فعلی یانکی ها بهره زیادی برده‌اند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد قیمت ها با 800 تومان افزایش اعلام شد.

علاوه بر این، فروشندگان در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات را با سکون اعلام کردند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی و در بخش شاخه ای ثابت اعلام شد.

در بازار پروفیل، قیمت محصولات شرکت ها با ثبات اعلام شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors