جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مماشات دولت با سوداگران فولاد، دلیل افزایش قیمت آهن سفنجی

دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران گفت: عامل اصلی افزایش قیمت آهن اسفنجی علاوه بر عدم توازن عرضه و تقاضا، مماشات دولت با سوداگران و دلالان است و ارتباطی به قطعی احتمالی گاز ندارد.

مماشات دولت با سوداگران فولاد، دلیل افزایش قیمت آهن سفنجی اخبار

سعید عسگرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران در گفتگو با فولادبان در رابطه با دلایل افزایش قیمت آهن اسفنجی گفت: موضوع عدم هماهنگی زنجیره و توزیع یک بحث طبیعی است و در توازن تولید، بخش هایی زودتر به بهره برداری می رسند و بخش هایی با تاخیر این اتفاق می افتد و برای رسیدن به یک نقطه ثبات این ناهماهنگی ها طبیعی و در حوزه فولاد نیز این اتفاق افتاده است و بخش بالادستی فولاد جلوتر از بقیه بخش ها به مانند آهن اسفنجی، مطرح است.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: در این شرایط نسبت عرضه و تقاضا در فولاد مطلوب نیست و این عدم تناسب، باعث بالارفتن آهن اسفنجی شده است. مدیران دولتی باید بحث نظارت را در بخش گلوگاه ها افزایش دهند تا دلالی ها و سوداگری اتفاق نیافتد. اگر دولت بورس کالا را به عنوان جلوگیری از این سواستفاده و بخشی که به شفافیت معاملات کمک می کند به رسمیت می شناسد، بایستی در رابطه با آهن اسفنجی دقت بیشتری داشته و به شدت آن را کنترل کند تا فرآیند های عرضه و تقاضا واقعی شود.

وی افزود: عامل مهم دیگر افزایش قیمت آهن اسفنجی ملاحظاتی است که از طرف دولت برای کنترل شرایط عدم توازن در بالا و پایین زنجیره در بخش آهن اسفنجی اتفاق می افتد و این اصلا مطلوب نمی باشد و باید این جریان برعکس باشد تا بتوان قیمت را کنترل کرد. آهن اسفنجی 70 درصد سود زنجیره را به خود اختصاص داده قاعدتا نگران بخش تولید در رابطه با آهن اسفنجی نباشیم .

عسگرزاده در پایان گفت: دلایل دیگری که هم اکنون در رابط با افزایش قیمت آهن اسفنجی در رسانه ها مطرح می شود به مانند کمبود واحتمال قطعی گاز گفته می شود از درجه اهمیت پایینی برخوردار است چون در حال حاضر گاز صنایع قطع نشده است و علت افزایش قیمت در رابطه با گاز دلیل اصلی نمی باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors