جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 10 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سهم ۱۷ درصدی اصناف از تولید ناخالص داخلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حداقل ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به اصناف است، گفت: نظر ما درباره انتخابات اتاق بازرگانی همان چیزی است که شورای عالی نظارت اعلام کرده است

سهم ۱۷ درصدی اصناف از تولید ناخالص داخلی عینک فولادی

وی با بیان اینکه رونق تولید با توسعه بازار و افزایش فعالیت اصناف اتفاق می‌افتد و به همین دلیل واحدهای صنفی مهمترین نقش را در اقتصاد کشور بر عهده دارند، تصریح کرد: تولید شامل سه بخش نوآوری، اجرا و بازار است و بر همین اساس تاکید می‌شود که رونق تولید از بازار نشات می‌گیرد.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به اصناف است و گستره جغرافیایی وسیعی را در بر می‌گیرند.

علی آبادی با بیان اینکه تشکیل واحدهای بازرسی برای بررسی عملکرد واحد صنفی لازم است، اما نیاز به تبیین دارد تا اشتباه برداشت نشود، تصریح کرد: کاسب دوست خدا است و احترامش بالا است. اما عده‌ای هم هستند که سعی می‌کنند وجهه اصناف خراب شود. بنابراین کسبه باید حواسشان باشد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است در جامعه آرامش ایجاد کنیم، گفت: بی‌انضباطی در بازار باعث تحریک کنترل بازار و در نهایت سرکوب قیمت می‌شود و این انگیزه را برای تولید کم می‌کند. اما شیوه‌های نظارتی اتاق اصناف کمک می‌کند به این نقطه نرسیم. البته تولید و تجارت از هم جدا نیستند. اصناف در تولید و ایجاد شغل نقش کلیدی دارند و محرک تولید هستند و برای رونق و توسعه تولید، باید بازار توسعه یابد.

وزیر صمت در ادامه گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند از تکانه‌های موقتی، سودهای بزرگ ببرند، گرچه این پول‌ها حلال نیست و اصناف باید از این موضوع جلوگیری کنند. البته من خیلی معتقد به سیاست‌های نظارتی پلیسی نیستم و معتقدم باید آب از چشمه درست شود، اما این به این معنا نیست که نظارت در بازار نباشد. مردم باید حس اطمینان کنند و با دیدن همین ماشین‌های نظارتی در سطح بازار هم این حس به مردم دست می‌دهد. البته کار دست مردم است و می‌توانند تخلفات را گزارش دهند. البته اگر مردم تخلفات را ندیدند، کار نباید از چشم ناظران دور بماند که این کار با استفاده از سامانه‌ها انجام می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors